استقبال مسکو از تصمیم دو کوریا برای مذاکرات

© Sputnik / Evgenya Novozhenina /  مراجعه به بانک تصاویر استقبال مسکو از تصمیم دو کوریا برای مذاکرات
استقبال مسکو از تصمیم دو کوریا برای مذاکرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد این کشور از تصمیم اخیر پیونگ‌ یانگ و سئول برای آغاز مذاکره پس از دو سال حمایت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو از آمادگی کوریای شمالی و کوریای جنوبی برای از سرگیری مذاکرات استقبال می‌کند.
این منبع آگاه ضمن استقبال از گزارش‌های انتشار یافته مبنی بر آمادگی دو کوریا برای از سرگیری مذاکرات اعلام کرد کرملین امیدوار است این روند مثبت با دستیابی به توافقنامه‌های قاطع و محکم با هدف حل و فصل اختلافات و برقراری آرامش در شبه‌جزیره کوریا هرچه بیشتر مستحکم‌تر و پایدار‌تر شود.منبع با اشاره به اعلام آمادگی دو کوریا برای از سرگیری مذاکرات اعلام کرد روسیه نیز آماده است تا در مذاکرات خلع سلاح در شبه‌جزیره کره مشارکت داشته باشد.
او با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: این امیدواری وجود دارد که پس از مذاکرات دو کوریا در خصوص مسائل مرتبط با امور ورزشی، امکان مذاکرات سیاسی نیز فراهم شود. با این همه این مذاکرات مستلزم مشارکت آمریکا نیز خواهد بود؛ زیرا بدون همکاری واشنگتن دو کوریا به سختی خواهند توانست تا میان خود به نتیجه برسند.
کوریای شمالی روز جمعه موافقت کرد تا هفته آینده مذاکرات رسمی با کوریای جنوبی را از سر بگیرد. این نخستین مذاکرات میان دو کوریا در طول بیش از دو سال گذشته به شمار می‌رود.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала