واکنش ایران به ادعای مضحک "حکمتیار"

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaواکنش ایران به ادعای مضحک "حکمتیار"
واکنش ایران به ادعای مضحک حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، به ادعای عجیب و مضحک «حکمتیار» مبنی بر نقش ایران در انتقال داعش از عراق و سوریه به افغانستان بیانیه ای صادر کرد و آن را مایه تعجب و تاسف شدید خواند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه سفارت ایران جمهوری اسلامی ایران در کابل آمده است: این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که همگان به مبارزه موثر، حقیقی و قاطع جمهوری اسلامی ایران با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه باور داشته و تاکنون هیچ کشور و یا هیچ سیاستمدار معقولی، جمهوری اسلامی ایران را به همکاری با داعش متهم نکرده است.
بیانیه می افزاید: بیان این اظهارات به معنای نادیده گرفتن این واقعیت مسلم است که جمهوری اسلامی ایران خود قربانی برخی حملات این گروه همچون حمله اعضای داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) در اواسط خرداد/ جوزا سال جاری در تهران (پایتخت ایران) بوده است.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل اعلام کرد: مناسبات دوجانبه ایران و افغانستان بر اساس توجهات و اراده مقامات عالی دو کشور در مسیر مطلوب و رو به جلو در حال حرکت بوده و در این مسیر؛ همکاری های همه جانبه میان آنها به ویژه موضوع مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم نیز تعریف و گنجانده شده است. بدون تردید طرح اینگونه ادعاهای غیر واقعی، نخواهد توانست لطمه ای بر روابط دوستانه دو کشور ایران و افغانستان وارد نماید.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала