اردوغان: «عدالت امریکایی» باعث نگرانی تمام جهان می شود

© AFP 2023 / Adem Altanاردوغان: «عدالت امریکایی» باعث نگرانی تمام جهان می شود
اردوغان: «عدالت امریکایی» باعث نگرانی تمام جهان می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از تصمیم هیئت منصفه دادگاه در امریکا درباره محمد آتیلا خاکاسیا مدیر کل Halkbank در مورد نقض رژیم تحریم ها در برابر ایران گفت، «عدالت به سبک امریکایی» تمام جهان را نگران می کند.

اردوغان: امریکا مسئول بحران ویزه بین انقره و واشنگتن بود - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: امریکا مسئول بحران ویزه بین انقره و واشنگتن بود
به گزارش اسپوتنیک، کیم جون دادستان منطقه جنوبی نیویورک ایالات متحده امریکا پیش از این گفته بود، که هیئت منصفه در ایالات متحده آتیلا را به جرم تلاش برای کمک به ایران و دور زدن تحریم های ایالات متحده امریکا متهم شناخته است.

در همین حال امروز طیب رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی در انقره گفت:- "اگر این عدالت امریکایی است، باید جهان از این گونه عدالت نگران باشد. این گونه رویکرد غیر قابل قبول است. و پس از این هم امریکا می خواهد که در جهان قوانین بین المللی تامین شود و همچنین پیوندهای دو جانبه را به دیگران آموزش بدهد".

رهبر ترکیه با انتقاد از امریکا درباره رد درخواست این کشور در مورد استرداد فتح الله گولن واعظ اسلامی که توسط انقره متهم به سازماندهی کودتای ماه جولای 2016 شده بود گفت:- "مقام های ایالات متحده امریکا به تصمیم های دادگاه ترکیه بی احترامی می کند و برای تثبیت جرم فتح الله گولن بیش از 100 کارتن آثار جرمی به واشنگتن فرستاده ایم".

یادآوری می کنیم، که مقام های امریکا در ماه مارچ سال گذشته آتیلا را در زمان ورودش به امریکا دستگیر و او را متهم به همکاری با رضا ضرابی بازرگان ایرانی و نقض تحریم ها در برابر ایران کردند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала