شیوه ساده تمدید طول عمر نام برده شد

© Fotolia / Misstyشیوه ساده تمدید طول عمر نام برده شده است
شیوه ساده تمدید طول عمر نام برده شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان انستیتوت تخنیکی ماساچوسیتس معلوم کرده که کاهش آلودگی هوا در امریکا با افزایش زیاد طول عمر مردم مربوط می باشد. کاهش ذرات جامد در هوا به کاهش خطرات مرگ نابه هنگام به اثر امراض مختلف مساعدت میکند. در این باره EurekAlert خبر داده است.

محققان تغییرات کانسنترات آیروزول ها (ذرات جامد معلق در هوا) را در قشر سطحی اتموسفییر بالای خاک ایالات متحده از سال 1990 تا سال 2012 مطالعه کرده اند. آنها برای این کار از معلومات شبکه نظارت بر محیط زیست Interagency Monitoring of Protected Visual Environments استفاده کردند. دانشمندان بعداً این شاخص ها را با سطح متوقعه مرگ و میر در صورت امراض قلبی — ریوی یا امراض دستگاه تنفسی مقایسه نمودند.

معلوم گردید که سطح آلودگی طی سال های اخیر، باوجود افزایش آتش سوزی ها در جنگلات، کاهش یافته و در عین حال مقدار آیروزول عضوی شش مرتبه بیشتر از آن بود که قبلاً فکر میشد. به گفته دانشمندان، این به معنی کاهش تعداد مرگ و میر قبل از وقت نسبت هرگونه علل می باشد.

بیولوجستان پوهنتون دولتی مسکو برای شمال روسیه 100 باکتریای خنثی کننده نفت تفکیک نموده اند.

به عقیده تحقیق کنندگان، کاهش از برکت آن رخ داده که به هوا مواد کمتر آلوده کننده، مانند دیاکسید ازوت و آکساید کاربن پخش میشوند، نه نسبت تاثیر شرایط جوی از قبیل بارش ها و درجه حرارت هوا.

به اساس معلومات متخصصان امریکایی، عوامل الوده کننده محیط زیست، بشمول آب و هوا، باعث تلف شدن بیشتر جان مردم، نسبت به جنگ ها، خشونت ها، امراض، گرسنگی یا آفات طبیعی میگردد.

هوای شهر نیز میتواند بر امکانات طفل داری اثرات منفی وارد کند. ولی گردش در پارک ها و مناطق آرام شهرها با کثرت نباتات برای صحت مفید محسوب میشود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала