تجهیز نظامی روسیه برای تاجیکستان به خاطر دفاع از مرز با افغانستان

© Sputnik / Valeriy Yarmolenkoروسیه برای دفاع از مرز تاجیکستان را تجهیز نظامی کرد
روسیه برای دفاع از مرز تاجیکستان را تجهیز نظامی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه به منظور تقویت مرزهای تاجیکستان در مقابل تهدیدات تروریستی از جانب افغانستان، تجهیزات نظامی جدید شامل تجهیزات مخابراتی ، ضد هوایی و ماشین های زره پوش و هلی کوپتر را به تاجیکستان تحویل داد.

به گزارش اسپوتنیک، تحویل بسته جدید تجهیزات نظامی ،در چارچوب همکاری نظامی — تخنیکی میان دو کشور صورت گرفت و بر اساس آن روسیه اسلحه مختلف ، توپخانه ، وسایل نقلیه زرهی از جمله تانکهای —تی — 72 و نیز هلی کوپترهای می — 8 و می — 24، تجهیزات بهداشتی را در اختیار وزارت دفاع تاجیکستان قرار داد.
این گزارش به نقل از وزارت دفاع روسیه افزود: تحویل تجهیزات نظامی جدید به تاجیکستان موجب افزایش قدرت رزمی نیروهای نظامی این کشور و گسترش امکانات آن در مبارزه با تهدیدات تروریستی و نیز تقویت حفاظت مرزهای تاجیکستان با افغانستان می شود.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در کنفرانس مطبوعاتی اخیرخود، افزایش تهدیدات از سوی تروریست های بین المللی در افغانستان را مورد اشاره قرار داده و گفت: تقویت بیش از پیش موضع گروه های تروریستی در بخش های مختلف مرزهای شمالی افغانستان با کشورهای آسیای مرکزی از جمله تاجیکستان ، ازبکستان و ترکمنستان را مشاهده می کنیم.
وزارت دفاع روسیه همچنین نگرانی خود را از افزایش تروریست های بین المللی در افغانستان اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала