سربازان ارتش: مقامات دولتی تلفات نیروهای افغان را پنهان می‌کنند

© Photo / J.a.kمقامات ارتش در مورد تلفات نیروهایشان در ولایت فزاه
مقامات ارتش در مورد تلفات نیروهایشان در ولایت فزاه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات ارتش در مورد تلفات نیروهای افغان در ولایت فراه و اینکه طالبان در شاهرگ های ارتش نفوذ کرده اند حقایق را بیان نمی‌کنند.

 

دو شب قبل تعداد زیاد طالبان بر یک پایگاه بزرگ نیروهای ارتش در ساحه مکتب سور واقع قریه شیوان ولسوالی بالا بوک ولایت فراه حمله نمودند و در نتیجه 14 تن از نیروهای ارتش شهید ، نزدیک به 20 تن مجروح و 21 تن دیگر از سربازان و افسران این پایگاه ارتش ملی مفقود می باشند از جمله 14 تن از شهیدان این نیروها 6 تن باشندگان ولایت بدخشان میباشند که اجساد این سربازان امروز به خانواده هايشان در ولایت بدخشان فرستاده شد.
اکثریت افسران و سربازان شهید ، زخمی و مفقود شده در این حمله مربوط کندک لوژستیک قول اردوی 207 ظفر بودند که مصروف اکمالات لوای دوم این قول اردو در ولسوالی بالا بلوک بودند.
آنچه دو سرباز ارتش که نخواستند نامی از آنها برده شود از این واقعه به اسپوتنیک حکایت میکنند غم انگیز است.
این دو سرباز ارتش از این واقعه چنین حکایت میدارند:
طالبان در داخل نیروهای امنیتی نفوذ دارند و از تمام جزیات عملیات ها و اکمالات نیروهای ارتش آگاهی دارند، بطور مثال مسوول عقیدتی و فرهنگی کندک لوژستیک قول اردوی 207 ظفر در زمان حاکمیت طالبان سه سال بعنوان ولسوال طالبان ایفای وظیفه نموده است و در حال حاضر نیز عملاً در داخل کندک از موقف و راه و رسم طالبان حمایت می نماید.
سرباز دیگری نیز با نام مستعار گلبدین میگوید. نیروهای کندک لوژستیک قبل از اینکه در مکتب سور مستقر شوند توسط نیروهای کماندو همراهی میشدند ولی نیروهای کماندو بنابر اطلاعاتی که از حمله گروه 500 نفری طالبان بالای این پایگاه داشتند از همراهی نیروهای کندک لوژستیک منصرف شدند و نیروهای کندک لوژستیک بنابر اصرار رئیس ارکان لوای دوم مجبور به ادامه سفر شدند.

 

© Photo / J.a.k مقامات ارتش در مورد تلفات نیروهایشان در ولایت فزاه
مقامات ارتش در مورد تلفات نیروهایشان در ولایت فزاه - اسپوتنیک افغانستان
مقامات ارتش در مورد تلفات نیروهایشان در ولایت فزاه

 

طالبان در ولایت فراه با سلاح های پیشرفته M4 و دوربین های با دید شب مجهز اند و این موضوع باعث افزایش میزان تلفات نیروهای امنیتی گردیده است.
به طور مثال در این حمله دو شب قبل که به تاریخ شب 2 بر 3 ماه جاری اتفاق افتاد 8 تن از نیروهای ارتش با ضرب مردمی سنایپر که به سر های شان اثابت نموده است شهید شدند.
اما وزارت دفاع ملی آنچه حقایق این حملات طالبان بالای نیروهای این وزارت در ولایت فراه صورت گرفته است کتمان حقیقت نموده به رسانه ها گفته است که نیروهای ارتش هیچگونه تلفاتی ندارند. 
ولی آگاهان نظامی در این مورد بارها گفته اند که وزارت دفاع باید در استخدام افراد در ارتش از دقت عالی کار بگیرند تا نفوذی های دشمن وارد این نیروها نگردند آنچه که بارها اتفاق افتاده است این است که افراد نفوذی طالبان در سنگرهای ارتش ملی و پولیس ملی با استفاده از موقع هم‌سنگرهای خود را کشته و با تمامی تجهیزات نظامی به طالبان پیوستند که تا هنوز هم جلو این چنین افراد گرفته نشده است ،
ولی عمده‌ترین مورد قابل نگرانی این است که نفوذی های مخالفین زمانیکه در میان مسئولین این نیروها قرار میگیرند خطرناک تر از آن است که نفوذی ها در پوسته ها هستند و باعث تلفات زیادی از نیروها خواهند شد.
در اینجا به سوالات زیادی باید پاسخ داده شود، زمانیکه تمامی اطلاعات در مورد حملات طالبان وجود داشت چرا رئیس ارکان کندک بازهم دستور حرکت به زیر دستانش را میدهد ؟ 
آیا وزارت دفاع ملی در این مورد تحقیقات خویش را آغاز کرده است یا خیر؟
وزارت دفاع ملی تا هنوز چند تن از اشخاص نفوذی را بازداشت نموده است؟
این همه سوالاتی است که تا هنوز وزارت دفاع ملی به پاسخ‌گویی به آنها نپرداخته است و یا نمی خواهد این موارد رسانه‌ای شوند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала