واکنش تند کاربران شبکه‌ های اجتماعی در رابطه "مکتوب قوم‌گرایانه" وزارت داخله‌ افغانستان

© Photo / Saleh4eد ولسمشر په فرمان، امرالله صالح حکومت سره یوځاي شو
د ولسمشر په فرمان، امرالله صالح حکومت سره یوځاي شو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرماندهی امن و نظم عامه‌ی وزارت امور داخله دیروز، یکشنبه 28 عقرب، نامه‌ای بر بنیاد حکم ریاست جمهوری صادر کرد که حاکی از ایجاد یک قطعه‌ی ۵۰۰ نفری ضد آشوب در کابل بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه1، وزارت امور داخله‌ی افغانستان با پخش خبرنامه‌ای گفته است که در نامه‌ی فرماندهی امن و نظم عامه که به رسانه‌های اجتماعی درز کرده، "اشتباه‌ نوشتاری" صورت گرفته است.
در بخش آخر نامه از فرماندهی لوای شماره‌‎ی یک کابل خواسته شده است: "هدایت داده می‌‎شود که طی ۲۴ ساعت جدول شهرت افسران و ساتنمنان که از ملیت هزاره، ازبیک، پشتون و غیره ملیت‌های به استثنای ملیت تاحیک باشد ترتیب و ایمیل کنید".
این نامه در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی در افغانستان دست به دست و سبب واکنش تند بسیاری‌‎ها شد.
امرالله صالح، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان با اشاره به افشاگری‌ها پیشین در شبکه‌های اجتماعی، در فیسبوکش نوشته است: "اگرپالیسی چنین است دولت باید ترکیب قومی کشته ها و گورستان ها را نیز منتشر کند. شرم واژه‌ی بسیار کوچک به این سرافنگنده گیست."

این در حالیست که دو ماه پیش یادداشت "تبعیض آمیز" ثواب الدین مخکش معاون پیشین معاون ریاست نظارت و ارزیابی اداره‌ی امور ریاست جمهوری سبب برانگیزی جدی مردم و منجر به برکناری مخکش فرستادن قضیه‌ی او به دادستانی کل شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала