صاحبان سگ بیشتر زندگی می کنند

© Sputnik / Evgenya Novozhenina /  مراجعه به بانک تصاویر Девушки с собакой на музыкальном фестивале "Пикник "Афиши" в Москве
Девушки с собакой на музыкальном фестивале Пикник Афиши в Москве - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان در یک مقاله در نشریه Scientific Reports می گویند که صاحبان سگ به طور متوسط چند ماه بیشتر از دیگران زندگی می کنند اما دلایل این پدیده هنوز روشن نیست.

 

به گزارش اسپوتنیک، طوری که اطلاعات نشان می دهد حضور سگ در خانه خطر مرگ زودرس را 33 درصد و احتمال ابتلا به بیماری قلبی و عروقی را 11 درصد کاهش می دهد. جالب اینجاست که سگ ها تاثیر خاصی بر زندگی افراد تنها دارند. یکی از دانشمندان از دانشگاه اپسال سویدن می گوید: از مدت ها پیش روشن است که افراد بدون خانواده زودتر می میرند.
از مدت ها پیش چنین نظریه وجود داشت که سگ ها یک نوع روبات های زنده اند ، که مهمترین هدف آنها جستجو برای غذا و تولید مثل بود و مالک برای آنها فقط به عنوان یک آورنده غذا و مسکن چیز دیگری نبود. اما اخیرا این نظریه مورد انتقاد قرار گرفته اند. بسیاری از روانشناسان و متخصصان زیست شناسی بر این باورند که برقراری ارتباط یک شخص به تنهایی نقش حیاتی در زندگی سگ ها دارد.
"همچنان برای صاحبان سگ افزایش سطح فعالیت های جسمی، می تواند سلامت قلب را تقویت کند. از سوی دیگر، نمی توان این واقعیت را رد کرد که روند ارتباطات با سگ و یا میکروفلور آن بر طول عمر افراد تاثیر گذار است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала