نخست وزیر ترکیه: ما از امریکا درباره القاعده مدرک خواستیم که حالا آنها درباره گولن بخواهند

© AP Photo / Prime Minister's Press Serviceنخست وزیر ترکیه: ما از امریکا درباره القاعده مدرک خواستیم که حالا آنها درباره گولن بخواهند
نخست وزیر ترکیه: ما از امریکا درباره القاعده مدرک خواستیم که حالا آنها درباره گولن بخواهند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر ترکیه درباره ارائه مدرک برای استرداد فتح الله گولن گفت، زمانی که امریکا القاعده را متهم به انجام حملات 11 سپتمبر کرد، که از این کشور مدرک خواست.

Советник по национальной безопасности США Майкл Флинн - اسپوتنیک افغانستان
پیشنهاد 15 میلیون دالری ترکیه به مشاور کاخ سفید برای ربودن فتح‌الله گولن
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، بنعالی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه در پاسخ به مجری برنامه GPS در شبکه سی ان ان درباره ادعاهای مطرح شده مبنی بر ضد و بند ترکیه با برخی از مقامات امریکا به خاطر استرداد فتح الله گولن گفت: مخاطب ما فلن نیست. در ابتدای حکومت ترامپ انتظار داشتیم که استرداد گولن اتفاق افتد، اما با گذشت زمان هیچ نشانه‌ای مشاهده نکردیم. مخاطب اصلی ما در این باره حکومت امریکا است.

مجری سی ان ان در ادامه از ییلدریم پرسید، مدارک ارائه شده مبنی بر این که سازمان فتو در پشت پرده کودتای 15 جولای قرار داشته قوی و قانع کننده نیست، شاید امریکا به همین خاطر با استرداد گولن موافق نیست؟ ییلدیریم گفت: پس از 11 سپتمبر امریکا اعلام کرد، که القاعده در پشت پرده این حادثه قرار دارد. ترکیه یکی از نخستین کشورهایی بود که آمادگی خود را برای کمک اعلام کرد.

نخست وزیر ترکیه در ادامه به پاسخ مجری سی ان ان چنین گفت: زمانی که جورج بوش رئیس‌جمهور وقت امریکا خواستار ورود جنگ با افغانستان شد ترکیه آمادگی خود را برای کمک اعلام کرد. در آن زمان هیچکس مسئولیت القاعده مبنی بر حمله 11 سپتمبر را زیرسوال نبرد و خواستار ارائه سند و مدرک نشد.

یادآوری می کنیم، که در 15 جولای 2016 در ترکیه کودتای نافرجامی رخ داد که پس از آن دولت ترکیه بیش از 10 هزار را در این پیوند دستگیر و زندانی نمود. دولت ترکیه فتح الله گولن را متهم به رهبری این کودتا نموده و خواستار استرداد او از دولت امریکا شد که تا اکنون دولت امریکا با این امر موافقت نکرده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала