کلوپ ویدیو

تظاهرات نامعلوم در لندن و 800 شهر دیگر+ویدیو

© YouTube/SputnikLondoners burn the US flag at the "Million Mask March"
Londoners burn the US flag at the Million Mask March - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تظاهرات دسته جمعی، که توسط جنبش «انانیموس»، در تاریخ 5 نوامبر در پایتخت بریتانیا و 800 شهر دیگر در سراسر جهان برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک، برای شرکت در تظاهرات، سازماندهندگان گروه «Anonymous» از نمایندگان سیاسی با شعار "تغییر جهان برای بهتر شدن" دعوت می کنند.

اشتراک کننده گان تظاهرات با استفاده از فیس بوک و وبسایت ناشناس نقشه جهان را با شهرهایی که در آن راهپیمایی برگزار می شود نشر می کنند.

سال گذشته، چندین هزار نفر در راهپیمایی شرکت کرده بودند، در حالی که 53 نفر بازداشت شدند، در سال 2013 از جمله دو هزار  اشتراک کننده تنها سه نفر بازداشت شدند.

موضوع برمیگرده به 400 سال پیش.  شخصی به نام گای فاوکس برعلیه سیاست های مفسد و شیطانی انگلیس شورش میکند و در نهایت دستگیر و اعدام میشود. انگلیس ها روز اعدام این فرد را روز مبارزه با تروریسم خواندند و در سالگرد این روز نمایش اعدام گای فاوکس را اجرا میکردند که در این نمایش این نقاب معروف به صورت نمادین بر چهره گای فاوکس قرار می گرفت ، از این رو این نقاب نماد مخالفت با استبداد و استعمار به شمار می آمد و تقریبا میشه گفت ضد انگلیس و آمریکا و ضد اسرائیل است.

تا چند سالی هم استفاده از این نقاب در انگلستان ممنوع بود. بعد از آن فلم هایی ساخته شد که افرادی که خواهان تغییر و اعتراض اند از این نقاب استفاده میکنند.

در سال 2003 گروه هکر های ناشناس شکل گرفت که از این ماسک استفاده میکردند که خواستار آزادی اطلاعات در اینترنت اند و در سال 2011 در جنبش تسخیر وال استریت در کنار مردم با این ماسک حضور یافتند. این گروه بدون هیچ سلسله مراتب خاصی در کنار یکدیگر و بصورت مخفی حظور پیدا میکنند.

باید گفت که این گروه فعالیت های گسترده ای دارند و بیشتر مخالف اسرائیل و امریکا و انگلستان اند و به سایت های این کشور ها حملات زیای را انجام میدهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала