باردیگر مردم کندز مورد حملات هوائی قرار گرفت

عضو شوید
وزارت دفاع تلفات غیرنظامیان در حمله هوایی کندز را بررسی می‏‎کند

بربنیاد گزارش ها این حمله هوایی نا وقت شب جمعه صورت گرفته است و در آن 22 غیرنظامی کشته و چهارده تن دیگر زخم برداشته اند. اما این گزارش را مقامات امنیتی تأیید نمی کنند.

 وزارت دفاع ملی می گوید که قوماندانان این نهاد در کندز، ادعاهای کشته شدن غیرنظامیان را در حمله های هوایی نیروهای خارجی بررسی می کنند

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که مسؤولین اردو در ولایت کندز تاکنون کشته شدن غیرنظامیان را در این حمله ها تأیید نکرده اند.

وی گفت: «ما از این عملیات دست آوردهای خوبی داشتیم. اما، وزیر دفاع به قوماندانان دستور داده که بررسی نمایند آیا غیرنظامیان کشته شده اند یا نه؟».

اما، شماری از باشنده گان روستای غروقشلاق ولایت کندز که زخم برداشته اند، ادعا دارند که در حمله های هوایی نیروهای خارجی زخمی شده اند.

آنان که اکنون به شفاخانۀ کندز آورده شده اند، می گوید که در این بمباردمان، نه تنها آنان زخم برداشتند که خانه های شان نیز ویران شده است.

به گفتۀ باشنده گان کندز، از چهار روز بدینسو درگیری ها میان طالبان و نیروهای دولتی در چند روستای ولسوالی چهار دره ادامه دارند و بیش از سه صد خانواده در این منطقه از خانه های شان بیجا شده اند.

در همین حال، نعیم منگل، رئیس شفاخانۀ کندز تأیید می کند که یک کشته و شش زخمی غیرنظامیان به این شفاخانه آورده شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала