زیبای امروز: فرحناز فروتن، خبرنگاری که در برابر تبعیض جنسیتی می‌نویسد + عکس

© Photo / فرحناز فروتنفرحناز فروتن
فرحناز فروتن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک هر روز در بخش "زیبای امروز" عکس‌های دخترانی را منتشر می‌کند که نام‌شان در عناوین خبری به چشم می‌خورد یا این‌که با خبرهای روز مرتبط اند.

فرحناز فروتن، خبرنگار جوان و نامدار افغانستان است.

او در پهلوی کارهای خبرنگاری‌اش یکی از مدافعین حقوق زن در افغانستان می‌باشد و بار ها از مردها و دولت افغانستان در رابطه به نقض حقوق زن انتقاد نموده است.

این خبرنگار موفق افغان در آخرین پست‌ خود در صفحه اجتماعی فیسبوک‌اش چنین نوشته: «ببینید چه نیاز است که ما زنان را تافته جدا بافته از یک اجتماع سنتی که زن در آن نقش جنس دوم را دارد بسازیم، یکی از مشکلات اساسی دربرابر زنان در کل دنیا جدا سازی و تبعیض مثبت است. همانا که تبعیض زشت و ناپسند است تبعیض مثبت اهانت بار تراست چرا ماباید این را قایل شویم؟ دراین جامعه میزان شعور،عقل و تفکر انسان ها با میزان زور فزیکی شان در میان همه انسان ها متفاوت است.ما با جداسازی یک تبعیض تاریخی را درشت می کنیم. این کار را انگشت نما و سطحی می سازد. باید در متن برای ثابت کردن هویت تلاش کرد، من فکر میکنم هویت ها درجایی معنا پیدا می کنند که از جمع برای اثابت خود مبارزه کنند. انچه که انگشت نما شود به شکل سمبول و نماد مارا از منزل دورتر خواهد کرد و درضمن حساسیت را دربرابر یک قسمت مشخص، بیشتر میسازد»

او می گوید که دراین مقاله من دیدگاه خودم را به عنوان یک زن بیان کرده ام و تیرس نگاه من مبارزه قدم با قدم با جامعه یکجا برای تحقق حقوق است نه جداسازی نه تافته جدا بافته.

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала