مخالفت شورای عالی صلح افغانستان با تحریم رهبران طالبان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaمخالفت شورای عالی صلح افغانستان با تحریم رهبران طالبان
مخالفت شورای عالی صلح افغانستان با تحریم رهبران طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان از شورای امنیت سازمان خواسته تا رهبران طالبان را تحریم کند اما شورای عالی صلح این کشور با تحریم اعضای این گروه مخالفت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، شورای عالی صلح افغانستان با پیشنهاد عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان برای تحریم رهبران طالبان و بخصوص ملاهبت‌الله مخالفت کرد.

عزیزالله دین محمد، معاون شورای عالی صلح افغانستان به رادیو آزادی گفته است: "این شورا هرگز نخواسته است که رهبران طالبان در فهرست تحریم شورای امنیت سازمان ملل وارد شوند."

وی ابراز امیدواری کرد که شورای عالی صلح افغانستان قبل از اعمال تحریم بر طالبان توسط سازمان ملل بتواند با این گروه وارد مذاکره شده و به نتیجه برسد.

عبدالله عبدالله خواستار تحریم بین المللی گروه طالبان از سازمان ملل متحد شد - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله عبدالله خواستار تحریم بین المللی گروه طالبان از سازمان ملل متحد شد

معاون شورای عالی صلح افغانستان گفت: "من به عنوان عضو این شورا قرار گرفتن نام رهبران طالبان در فهرست تحریم سازمان ملل حمایت نمی‌کنم اما این تصمیم دولت افغانستان است."

روز گذشته عبدالله عبدالله در دیدار با غیرت عمروف، رئیس جدید کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد کرده بود که ملا هبت‌الله، رهبر طالبان و سایر اعضای عالی رتبه این گروه در فهرست تحریم‌های این سازمان قرار گیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала