راز قرن: جزئیات قتل کندی فاش شدند

© AP Photo / Henry Burroughsراز قرن: جزئیات قتل کندی فاش شدند
راز قرن: جزئیات قتل کندی فاش شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مهر محرمیت بر تقریباً 2900 سند بی مانند برداشته شده است.
1. مقامات امریکایی بخش نو اسناد محرم، مربوط به قتل جان کندی 35-مین رئیس جمهور امریکا نشر نمودند
در تاریخ 26 اکتوبر سال 2017 به تعداد 2891 سند منتشر شد. برخی از آنها قبلاً اصلاً قابل دسترسی نبودند و یک تعداد قبلاً قسماً منتشر شده بودند. در مورد نشر این اسناد کانگرس فیصله نموده: در سال 1992 قانون گذاران فیصله نمودند که همه معلومات در باره دوسیه باید قبل از تاریخ 26 اکتوبر سال 2017 در اختیار جامعه قرار داده شوند. رئیس جمهور دونالد ترامپ میتوانست این موعد را تمدید نماید، ولی به انجام نه دادن این کار ترجیح داد. او در Twitter چنین تبصره نمود:«نشر مواد در باره کندی که مدتها انتظار آن را داشتند، فردا صورت خواهد گرفت! بسیار دلچسپ است!»

2. در مورد نشرنکردن در حدود 300 سند فیصله نموده اند

این موضوع چند دقیقه قبل از نشر اسناد معلوم شد. ترامپ اعتراف نمود که علت این — خواهش آژانس ها و ادارات فدرالی در مورد دادن وقت به آنها جهت آشنایی اضافی با مواد می باشد. رهبر امریکا خبر داد:«امروز من گزینش دیگر، به جز از موافقه با این خواهشات ندارم، تا زیان جبران ناپذیر به امنیت ما نرسانیم». ولی، او افزود که مقامات معقولیت محرمیت مواد نشر نشده را ارزیابی میکنند و اگر نیاز به این وجود نداشته باشد، همه در تاریخ 26 اپریل سال 2018 منتشر خواهند شد.

3. انتظار میرود که کارشناسان جهت مطالعه معلومات نو چند هفته را صرف خواهند کرد

اسناد، قاعده تاً، توسط ماموران فدرالی برای ماموران فدرالی آماده شده اند. در آنها اصطلاحات زیاد عامیانه وجود دارند که برای دیگران، حتی در صورت که صحبت در باره حقایق مهم و تکان دهنده هم مطرح باشد، قابل فهم نمی باشند. چیزی حیرت انگیز بزرگ پیشبینی نمی شود.
ارتباط قاتل کِنِدی با دیپلومات شوروی - اسپوتنیک افغانستان
ارتباط قاتل کندی با دیپلومات شوروی
هیرالد پوزنیر مولف کتاب «دوسیه بسته شده:لی هاروی اوسوالد و قتل JFK» به تلویزیون CNN معلومات داد:«کسی فکر میکند که این کار دوسیه را سرچپه خواهد ساخت و اینکه سه یا چهار تیرانداز کشف خواهند شد. چنین نخواهد بود».

4. متخصصین، به احتمال زیاد، با دقت تمام معلومات از شعبه CIA در مکسیکو خواهند خواند

معلوم است که لی هاروی اوسوالد قاتل رئیس جمهور چند هفته قبل از قتل رهسپار شانزدهمین سفر خود به پایتخت مکسیکو شده بود. بخش قابل ملاحظه اسناد شعبه محلی CIA قبلاً محرم ساخته شده بود. ولی از فایل های منتشرشده قبلی معلوم شده که اوسوالد هنگام سفرها با سفارت خانه اتحاد شوروی در کوبا هم ارتباط داشت و طبق برخی معلومات، بصورت علنی راجع به قصد کشتن رئیس جمهور صحبت میکرد. تحقیق کنندگان پاسخ به این سوال جستجو خواهند کرد که آیا CIA راجع به این تهدید میدانست و به واشنگتن راجع به این خبر داده بود یا خیر.

5. جزئیات تلاش های ماموران استخباراتی در مورد پنهان کردن وضع کار از تحقیق میتواند به کشف عمده مبدل گردد

چنین تلاش ها مدتها قبل معلوم اند. در سال 2014 دیوید روبارژ مورخ عمده CIA معلوم نمود: وقتیکه قتل را کمیسیون رسمی وورین (کمیسیون را رئیس محکمه عالی کشور ایرل وورین رهبری میکرد)، به اجنتان گفتند: همکاری متقابل با آن لازم است، ولی بصورت غیرفعال، اولتر نباید تماس گرفت و فقط برخی ثبوت ها باید ارایه کنید. روبارژ معلومات داد:«آنگاه اداره معتقد بود که « بهترین حقیقت » وجود دارد — اوسوالد بنابر دلایل روشن ناشده تا به حال به تنهایی عمل میکرد». CIA نیز به پنهان نمودن معلومات راجع به تماس های ممکن اوسوالد تا سال 1963 و معلومات راجع به تلاش های قتل فیدل کاسترو رهبر کوبا ترجیح داده بود. عقیده وجود دارد که همین تلاش ها شاید به کوبایان دلیل برای قتل کندی به دست داده باشد. مورخ آژانس چنین نتیجه گیری نمود:«در چشم انداز دراز مدت، فیصله راجع به افشانکردن شیماهای ضد کوبای CIA، ممکن، به اعتبار کمیسیون زیان رسانده باشد».

6. نظریه رسمی مانند گذشته لی هاروی اوسوالد را یگانه مقصر قتل میداند

طبق معلومات ارگان های تحقیق، کندی را اوسوالد توسط تفنگ تیرزنی هنگام سفر به دالاس در تاریخ 22 نوامبر سال 1963 به قتل رساند. عقیده برآنست که قاتل به تنهایی عمل نموده. 60% امریکایان تا به حال باور دارند که رئیس جمهور قربانی توطیه گران مرموز گردیده، نه اوسوالد.

7. طبق نظر تحقیق کنندگان توطیه های پنهانی، کندی را شاید افراد لیندن-جانسون معاون رئیس جمهور یا اجنتان CIA کشته باشند

دستیاران کندی می گفتند که رئیس جمهور میخواست خروج نیروها را از ویتنام آغاز کند که به منافع کمپنی های نفتی زیان وارد نموده میتوانست. به مجرد که جانسون مقام ریاست جمهوری را بعد از قتل کندی احراز نمود، فعالیت نیروهای امریکایی در صحنه عملیات جنگی در ویتنام بطور قابل ملاحظه افزایش یافت. ادارات استخباراتی نیز مورد ظن قرار گرفتند. کارمندان FBI با اوسوالد سه بار بعد از بازگشت او از اتحاد شوروی صحبت نموده بودند، راجع به دیدگاه های او معلومات وجود داشت، ولی او توانسته بود به عمارت در مسیر راه حرکت قطار موترهای رئیس جمهور وارد شود. طبق برخی معلومات، CIA از خود دلایل دوست نداشتن کندی داشت — او ماموران استخباراتی را به از دست رفتن کوبا و شکست عملیات در باره بازگردان آن متهم می ساخت. پرسش ها به کارمندان ادارات محرم نیز بوجود آمدند:آنها به رئیس جمهور امکان نشستن در موتر غیرسرپوشیده فراهم ساختند و تیراندازان را در مسیر حرکت قطار جابجا نه ساختند.

8. نظریات راجع به ماسون ها، نازیان و موجودات سیارات دیگر اظهار میشدند

به گفته محققان قضایای پنهانی، ماسون ها در مورد قتل اولین رئیس جمهور پیرو مذهب کاتولیک — دومین کاتولیک از نقطه نظر نفوذ در جهان بعد از پاپ روم — از عجله کار گرفتند. طرفداران مفکوره «سنگ تراشان» موجود در همه جا میگویند که لیندن جانسون و ایرل وورین و رئیس آن زمان FBI ایدگار گوویر نیز ماسون ها بودند. می براسیل ثابت می ساخت که در عقب قتل کندی دانشمندان قرار دارند که در گذشته در رژیم هیتلر کار میکردند. آنها از کاهش احتمالی تمویل مالی پروژه های نظامی راضی نبودند و با FBI و مجتمع نظامی — صنعتی شامل توطیه شدند. بالاخره، یکی از نظریات خارق العاده — شرکت موجودات سیارات دیگر در توطیه بود. آنها کندی را کشتند، تا برنامه های فضایی مورد حمایت او نتوانند به کشف مداخله سیارات دیگر در زمین منجر شوند.

9. پیش داوری ها در باره قتل رئیس جمهور قطع نخواهند شد
کاملاً روشن است که مواد منتشره زمینه برای تیوری های نو توطیه به دست خواهد داد و خواست ترامپ در باره پنهان کردن چندصد سند دلچسپی تحقیق کنندگان توطیه های پنهانی را هنوز هم گرمتر خواهد ساخت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала