تروریست زرهدار

© REUTERS / Omar Sobhaniتروریست های زرهدار
تروریست های زرهدار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حملات تروریستی با استفاده از وسایط زرهدار در افغانستان

تروریستها به اشکال مختلف حملات تروریستی را انجام میدهند که نتنها بی امنیتی و بی ثباتی را در افغانستان بوجود آورده اند بلکه اعتماد مردم به دولت را نیز ضعیف ساخته است که این خود یکی از اهداف تروریستها میباشد.

حالا ترویستها خیلی ذیرکانه عمل می نمایند. آنها سوار به موتر های دولتی و گاهی هم زرهدار با ینوفوم اردو با سلاح و مهمات کافی داخل شهر و یا جزوتام نظامی میگردند، شهروندان و یا نیروهای امنیتی را هدف قرار میدهند که با این اعمال خود ضربه مرگبار به نیروهای امنیتی وارد نموده اند و این پروسه جریان دارد.

Ситуация после атаки смертников на военную академию в Кабуле 21 октября 2017 года - اسپوتنیک افغانستان
پشت پرده پنهان موتر های زرهی نیروهای نظامی افغانستان

این همه گویندگی از آن می کند که تروریستها یا در بین نیروهای مسلح افغانستان نفوذ دارند و از طریق آنها حمایت میگردند و یا خودشان با سلاح و مهمات و ینوفورم غنیمت گرفته شده و یا سرقت شده حملات تروریستی و انتحاری را انجام میدهد.

حملات تروریستی با ینوفورم و وسایط نظامی افغانی بسیار خطرناک میباشد که مشکلات و سولات زیاد را برای نیروهای امنیتی افغانستان ایجاد نموده است.

لطیف پدرام عضو پارلمان افغانستان (نمایندهٔ بدخشان) در مورد اینکه جنگ از جنوب به شرق افغانستان انتقال می نماید و تروریستها به آسیائی مرکزی چشم دوخته اند، ابراز نظر نموده گفت:

«من چندین سال قبل پیشبینی نموده بودم که جنگ های افغانستان از جنوب به شمال انتقال میکند وآن چند دلیل دارد. شمال افغانستان- منطقه ثروتمند است و منابع کافی طبی را با خود دارد که می توانیم از گاز، نفت، طلا، زمرت و غیره نام گرفت که توجه حامیان جنگ های افغانستان را به خود جلب نموده است. حامیان جنگ افغانستان سازماندهی نمودند که نیرو های داعش و طالبان به سمت شمال حرکت کنند و بی ثباتی را بوجود بیاورند. این همه ناآرامی ها دلیل اقتصادی دارد. باید افزود که معادن افغانستان در مرز با کشور های آسیا مرکزی قرار دارد. روسیه، چین نیز به آن ذیعلاقه استند».

بیش از 11 هزار موتر زرهی امریکایی در راه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
بیش از 11 هزار موتر زرهی امریکایی در راه افغانستان

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان گفت که امریکا بنیادگذار داعش است که خانم کلینتن حین مبارزات انتخاباتی مقام ریاست جمهوری امریکا روی این مساله سخنرانی نموده آنرا تائید نمود. ما میدانیم که کی ها داعش را به افغانستان انتقال میدهند و اطلاع موثق را داریم که افراد مسلح البغدادی (رهبر داعش عراق) به افغانستان انتقال میگردند.

هدف غرب این است که باید تروریستها داخل آسیائی مرکزی شوند و ره نه جنگ های افغانستان وقت ختم می شد. اما قسمیکه می بینیم جنگ طولانی شده است و ادامه جنگ در افغنستان بهانه برای باقی ماندن نیروهای امریکا در افغانستان میشود و آن به نوبه خود می تواند خطر به آسیائی مرکزی ایجاد نماید.

لطیف پدرام  در ارتباط امکان همکاری روسیه با امریکا در تامین امنیت افغانستان اظهار داشت:

«فکر نمی کنم که شرایط همکاری  بین دو ابرقدرت جهان در مورد افغانستان مهیا شود. اهداف که امریکا در افغانستان و منطقه دارد به مراتب بیشتر از همکاری با روسیه و چین و ایران برای واشنگتن ارزش دارد. زیرا بی ثباتی در افغانستان بهانۀ برای استقرار پایگاه های نظامی امریکا در افغانستان است. من فکر نمی کنم که امریکا در مساله افغانستان با روسیه جدی گفتگو کند. به هیچ وجه امریکا و روسیه در حل بحران افغانستان به توافق نمیرسند».  

موتر زرهی نسل جدید اردوی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
موتر زرهی نسل جدید اردوی روسیه

صفدر علی حسینی مبصر سیاسی افغانستان در مورد اینکه چطور طالبان مجهز با موتر های دولتی و زرهی نظامی افغانی شده اند،  توضیحات داده گفت:

«بدون شک که طالبان در داخل اردو حتی نیرو های امنیتی افغانستان نفوذ دارند. پاکستان نیز از طالبان حمایت میکند و حتی کنترول بعضی آنها را در دست دارد. سرقت و یا خرید موتر های مانند وسایط نقلیه دولتی و نیروهای افغانی کار دشوار نیست. در افغانستان حتی کرسی های بزرگ دولتی نیز خرید و فروش میشود. اما می توان دقیق گفت که طالبان چندین پوسته امنیتی و حتی ولسوالی ها را تصرف کرده اند که یک تعداد نیرو های مسلح دولتی یا کشته و یا اسیر تروریستها شده اند. طبعاً که تمام وسایط و مهمات این نیروها بدست طالبان افتاده است. حالا طالبان از این وسایط و ینوفورم نظامی افغانستان به شکل بسیار ماهراه در عملیات های تروریستی و انتحاری خود استفاده می نمایند».

داعش با استفاده از لباس زنانه به طالبان حمله کرد - اسپوتنیک افغانستان
داعش با استفاده از لباس زنانه به طالبان حمله کرد

آقای حسینی اضافه نموده گفت که ترافیک نظامی در شهر فعال نیست. هر گروپ تروریستی که در داخل شهر باشد و چنین امکانات را داشته باشد، به بسیار سادگی میتوانند داخل قشله عسکری شوند و یا در شهر به حملات ترورستی دست بزنند. تفکیک موتر زرهدار ماین فرش شده  با تروریست های مجهز با سلاح و مهمات و ینوفورم نیروهای افغانی از وسایط محاربوی و پرسونل نیروهای واقعی دفاع ملی بسیار دشوار است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала