کرزی در تهران چه گفت؟

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر حامد کرزی
حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور سابق افغانستان در مرکز مطالعات وزارت خارجه ایران اعلام کرد: کمک‌هایی با عنوان مبارزه با تروریسم به این کشور سبب افزایش ناامنی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، "حامدکرزی" رئیس جمهور سابق افغانستان در مرکز مطالعات استراتیژیک در تهران گفت که ایران از جمله کشورهای دوست افغانستان است و مردم این کشور نمی‌خواهند که آمریکا در روابط افغانستان با کشورهای همسایگانش مداخله کند.
وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم برگزاری لویه جرگه تصریح کرد که مردم این کشور می‌خواهند خودشان درباره سرنوشت کشورشان تصمیم بگیرند.
کرزی گفت که مردم افغانستان بدون صلح نمی‌توانند به آرامش دست یابند و ما از پاکستان می‌خواهیم تا از تروریسم به عنوان ابزار استفاده نکند زیرا کمک پاکستان برای تامین صلح در این کشور مهم است.
رئیس جمهور سابق افغانستان اظهار داشت که مخالف استراتژی جدید واشنگتن در این کشور است زیرا موجب گسترش جنگ نیابتی و ادامه ناامنی در افغانستان خواهد شد.
وی افزود: استراتژی جدید واشنگتن در راستای منافع افغانستان تدوین نشده است و حتی اختلاف آمریکا با پاکستان به خاطر افغانستان نیست بلکه به دلیل تعامل اسلام‌آباد با چین است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала