نیروهای ارتش افغانستان پس از 30 ساعت وارد ولسوالی اندر شدند

© Photo / stringerنیروهای ارتش افغانستان پس از 30 ساعت وارد ولسوالی اندر ش
نیروهای ارتش افغانستان پس از 30 ساعت وارد ولسوالی اندر ش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای ارتش افغانستان با کشتن شماری از جنگجویان طالبان و پس از 30 ساعت درگیری موفق شدند که وارد ولسوالی اندر شوند.

طالبان در این هفته که گذشت حملات سنگینی را در چندین ولایت افغانستان انجام دادند که در آن شماری زیادی از نیروهای دولتی و افراد ملکی افغانستان به شهادت رسیدند.

غزنی که یکی از ولایت های ناامن افغانستان به شمار می رود، نیز خط خونین حملات این هفته طالبان بود.

طالبان از چند روز پیش حملات خود را از چندین استقامت بالای ولسوالی اندر ولایت غزنی آغاز نمودند که شماری زیادی از نظامیان دولتی را به شهادت رساندند و چندین پاسگاه امنیتی این ولسوالی را نیز تصرف کردند و خود را به نزدیکی های ساختمان ولسوالی اندر رساندند و حلقه محاصره نیروهای دولتی در این ولسوالی را تنگتر نمودند.

در همین حال محمد عارف رحمانی نماینده مردم غزنی در پارلمان افغانستان در صفحه فیسبوک خود نوشت: اندر نجات یافت!

او نوشته است:

ساعتی پیش ولسوال اندر زنگ زد و از رسیدن قوای کمکی به ولسوالی خبر داد. وزیر دفاع در پیامی خصوصی نوشت که ساعت 6 نیروهای کمکی به ولسوالی رسید. حالا مطمئنم که ولسوالی اندر از خطر سقوط حتمی نجات پیدا کرد.

محمد حنیف رضایی سخنگوی اردوی ملی افغانستان شب گذشته به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: دیروز نزدیکای 5 شام طالبان حملات تهاجمی گسترده خود را بالای ولسوالی اندر آغاز کردند، که خوشبختانه نیروهای امنیتی در برابر حملات آنها از خود مقاومت شدید نشان داده و طالبان موفق به تصرف ولسوالی اندر نشدند.

او گفت:

با وجود اینکه تمامی راه های کمکی به ولسوالی اندر بر روی ما بسته شده است، اما طالبان موفق به کنترل کامل این ولسوالی نشده است.

رضایی در ادامه به خبرنگار ما گفت:

نیروهای اردوی ملی در منطقه قلعه آروز با طالبان درگیر شدند و در نتیجه آنها معاون ملا ادریس یکی از قوماندانان طالبان را همراه با 7 تن از افرادش کشتند و پس از آن جنگ فروکش کرد.

محمد قاسم دیسیوال ولسوال اندر ولایت غزنی صبح امروز به اسپوتنیک گفت:

نیروهای کمکی که شامل 300 تن کماندو، قطعات اردوی ملی، پولیس ملی دو روز پیش از مرکز ولایت غزنی و لایت پکتیکا به سوی ولسوالی اندر حرکت کرده بودند، آنها پس از چندین بار درگیری در راه با طالبان خوشبختانه صبح امروز با کشتن شماری از آنها حلقه محاصره را شکسته و وارد ولسوالی شدند.

آقای دیسیوال در ادامه گفت:

اکنون به قدر کافی مهمات به ما رسیده و پس از یک نشست راهبردی تا ساعتی دیگر عملیات بازپسگیری پوسته های از دست رفته را آغاز می کنیم.

اگر چه تلفات طالبان در این ولسوالی تا اکنون به طور دقیق در دست نیست، اما گفته می شود که به شمول معاون ملا ادریس، قوماندان قطعه سرخ، معاون والی خود خوانده طالبان در غزنی 34 تن دیگر از جنگجویان طالبان کشته شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала