حکمتیار در جستجوی محبوبیت بین مردم

© svoboda.orgحکمتیار در جستجوی محبوبیت بین مردم
حکمتیار در جستجوی محبوبیت بین مردم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکمتیار خطاب به رهبران افغان گفت: کاری نکنید که با کودتا و به زور از ارگ ریاست جمهوری افغانستان اخراج شوید

رهبر حزب اسلامی در افغانستان در نشستی اظهار داشت: شورای اقوام تشکیل دهید و من را به عنوان رئیس آن انتخاب کنید، همچنین رهبران افغان کاری نکنند که با کودتا و زور از ارگ اخراج شوند.

اسپوتنیک به نقل از تسنیم، گلبدین حکمتیار امیر حزب اسلامی افغانستان طی دیدار با بزرگان اقوام پشتون اعلام کرد که به تمام اقوام نگاه یکسان دارد. شورائی از تمام اقوام افغانستان تشکیل می‌دهد و خود را نیز به عنوان رئیس آن تعیین خواهد کرد.

حکمتیار گفت: که تعصب حرام بوده و طرفدار اتحاد اقوام در این کشور است.

وی افزود،: برخی از بزرگان می‌خواهند جنگ افغانستان را طولانی کنند، من به تمام بزرگان تذکر دادم تا انتخابات شفاف برگزار کنند اما این کار را نکردند.

رهبر حزب اسلامی به رهبران افغان هشدار داد: حالا کاری نکنید که کودتا شود و به زور از ارگ ریاست جمهوری اخراج شوید.

حکمتیار تصریح کرد: در انتخابات گذشته چهار میلیون مهاجر افغان از رای دادن محروم شدند اما در انتخابات آینده زمینه رای دادن برای تمام افغان‌ها از جمله مهاجرین و حتی طالبان نیز فراهم شود.

رهبر حزب اسلامی افغانستان از گروه طالبان خواست تا از جنگ دست کشد و به روند صلح بپیوندد.

وی همچنین تاکید کرد که انتخابات در زمان تعیین‌شده برگزار شود، فساد اداری در این کشور بیداد می‌کند و مردم باید به افراد صالح رای دهند.

به نظر می‌رسد که حکمتیار با اعلام حمایت از اقوام مختلف درصدد کسب آرای آنها در انتخابات آینده پارلمانی به نفع حزب اسلامی افغانستان است.

برخی از کارشناسان افغان معتقدند که حکمتیار با انتقادهای تند از رهبران حکومت وحدت ملی به دنبال کسب محبوبیت بین مردم افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала