یاسین سالک –آقای عضلات جهان+ویدیو

© Fotolia / Tverdohlibیاسین سالک –آقای عضلات جهان
یاسین سالک –آقای عضلات جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یاسین سالک قادری قهرمان و آقای عضلات رقابت‌های پرورش اندام آماتور جهان امروز (چهارشنبه ۱۹ میزان ) به کشور برگشت.

رهبری کمیتۀ ملی المپیک و ریاست تربیت بدنی و ورزش و شماری زیادی از باشنده‌گان کابل غرض پذیراهی قهرمان کشور، به میدان هوایی کابل آمدند.

خانواده آقای قادری می‎گوید با آنکه دوکتوران او را از تمرین و منع کرده‎اند، اما "عشق و علاقه" یاسین از بهر برافراشتن پرچم افغانستان در رقابت‌های جهانی قادری را ناگزیر ساخت تا هشدار دوکتوران را نادیده بگیرد.

کمیتۀ ملی المپیک کشور دست آورد آقای قادری را بی‌پشینه در تاریخ پرورش اندام کشور می‎داند و وعده می‌سپارد که از این مدال آوران پشتیبانی خواهد کرد.

محمد ظاهر اغبر، رئیس کمیته ملی المپیک در این باره گفت: "فکر کنم اگر ما ملیاردها دالر را به مصرف می‌رساندیم همچو یک جایگاه را در جهان به دست نمی‌آوردیم و امروز جهانیان تعجب می‎کند در سرزمین که هنوز شعله‎های جنگ و آتش جریان دارد، چطور می‎تواند یک فرزندش و یک جوانش به مدال طلای جهان برسد."

باورهوتک، رئیس فدراسیون پرورش اندام کشور گفت: "این یک افتخار بی‎پیشینه در تاریخ ورزش پرورش اندام افغانستان است که ما به دست آوردیم و این افتخار تنها برای افغانستان نیست بل برای تمام کشورهای آسیایی است که قهرمانی جهان را به دست آورد."

شماری از باشنده‌گان کابل که برای ستایش از آقای عضلات آماتور جهان به میدان هوایی کابل آمدند، با رقص و پای کوبی از ملی پوشان محبوب شان ستایش کردند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала