دستور جدید رهبر طالبان درمورد جنگ با داعش

© REUTERSدستور جدید رهبر طالبان درمورد جنگ با داعش
دستور جدید رهبر طالبان درمورد جنگ با داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر گروه طالبان افغانستان ظاهراً به اعضای این گروه دستور داده است تا از مبارزه با گروه داعش دست بکشند زیرا این دو گروه اهداف مشترکی دارند.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی یک، مولوی هیبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان ظاهراً با صدور دستورالعمل‌های جدید به جنگجویان طالبان دستور داده است که با نیروهای داعش مقابله نکنند.
  شبکه تلویزیونی یک به نقل از یک مقام امنیتی افغان گزارش داده است که دستور جدید رهبر گروه طالبان حدود ۱۰ روز پیش حین بازدید آخوندزاده از منطقه موسی قلعه، پایگاه طالبان در ولایت هلمند افغانستان مطرح شده است. طبق گزارش‌ها، رهبر طالبان از سوی اعضای شورای رهبری موسوم به شورای کویته و "فرمانداران" انتصابی طالبان از سراسر افغانستان همراهی شده است.

تشکیل مثلث سیاه: ایتلاف القاعده، طالبان و داعش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
تشکیل "مثلث سیاه": ایتلاف القاعده، طالبان و داعش در افغانستان

اگر چنین اقدامی صحت داشته باشد، بیانگر تغییر ناگهانی روابط میان این دو گروه است که هر دو به کشتارهای جمعی، حملات علیه غیرنظامیان و وحشیگری شناخته می‌شوند.  
در سال ۲۰۱۵ گزارش شد، طالبان و داعش علیه یکدیگر اعلام جنگ کرده‌اند و ظاهراً ابوبکر بغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش ملا عمر، رهبر سابق طالبان را "احمق و نادان بی‌سواد" توصیف کرده بود. اگر دو گروه متحد شوند، چالشی جدی ائتلاف‌های ضد تروریستی بین‌المللی را در افغانستان جنگ‌زده تهدید می‌کند.

این درحالیست که اخیراً اعضای این دو گروه تروریستی در ولایات مختلف افغانستان باهم درگیر شده اند که باعث تلفات هر دو جانب شده است. چند روز قبل بین این دو گروه در ولسوالی قوشتیپه ولایت فاریاب درگیری نظامی رخ داده بود که به هر دو طرف تلفات جانی وارد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала