پرتاب بیش از ده ها راکت بر میدان هوایی و اطراف آن تلفات برجای گذاشت

© AFP 2023 / Shah Maraiپرتاب بیش از ده ها راکت بر میدان هوایی و اطراف آن تلفات برجای گذاشت
پرتاب بیش از ده ها راکت بر میدان هوایی و اطراف آن تلفات برجای گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی پلیس کابل پیرامون رویداد امنیتی امروز پایتخت و حمله بر میدان هوایی حامد کرزی می گوید:"همزمان با پرتاب چند راکت در نزدیکی میدان هوایی کابل، تعداد از افراد مسلح خود را در یک منزل مسکونی جابه‌جا ساختند و از آنجا دست به فیرهای پراکنده زده اند".

به گزارش اسپوتنیک به نقل از "آوا" حمله راکتی مخالفان امروز صبح بر میدان هوایی حامد کرزی در کابل، هنگام نشست طیاره عامل جیمس متیس و ینس استولتنبرگ، وزیر دفاع امریکا و سرمنشی ناتو صورت گرفته و بر اثر اصابت این راکت ها، تا اکنون ۵ عضو یک خانواده زخمی شده اند.
به گفته این منبع به نقل از بصیر مجاهد، سخنگوی پلیس کابل: "تا هنوز فیر سه راکت تثبیت شده، از جمله یک فیر راکت بر یک منزل مسکونی در پکتیاکوت ناحیه نهم شهر کابل اصابت کرده که متأسفانه از اثر اصابت این راکت، به تعداد پنج تن از اعضای یک خانواده زخمی شده اند".
به گفته سخنگوی پلیس کابل، همزمان با پرتاب چند راکت در اطراف میدان هوایی حامد کرزی در کابل، تعدادی از افراد مسلح وارد یک منزل مسکونی در منطقه میریحیی جابه‌جا شدند و از آن محل دست به فیرهای پراکنده زده اند.
مجاهد اضافه کرد: "یک محل حمله کنندگان از بین رفته و به محل دیگر اجازه فیر داده نشده و ساحه توسط نیروهای ویژه پلیس تحت محاصره قرار دارد".
این در حالی است که طالبان مسئولیت حملات راکتی ببر میدان هوایی حامد کرزی را بر عهده گرفته است. سخنگوی طالبان به رسانه ها گفته است که امروز بخش نظامی میدان هوایی کابل مورد حملات راکتی قرار گرفته و هدف حمله، هواپیمای وزیر دفاع امریکا بوده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала