شرکت تسلیحاتی آلمانی دیگر به اسرائیل سلاح نمی‌فروشد

© Flickr / André Gustavo StumpfHeckler & Koch MP5
Heckler & Koch MP5 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت تسلیحاتی مهم "هکلر و کخ" آلمان اعلام کرد که این شرکت در آینده دیگر هیچ معامله تسلیحاتی را با برخی کشورهای به ویژه اسرائیل انجام نخواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، یکی از پیشگامان عرضه اسلحه به ارتش و پلیس بسیاری از کشورها — شرکت مشهورآلمانی در جهان Heckler & Koch اعلام کرد که از فروش اسلحه به اسرائیل جلوگیری خواهد کرد. شرکت اسرائیل را به عنوان یک "رژیم فاسد" تعبیر کرد.
با توجه به سیاست جدید دولت آلمان، شرکت ها برای دریافت اجازه به خاطرصادرات اسلحه به مناطق درگیری های نظامی و تعدادی از کشورها که در ان فساد جریان دارد ، با مشکل مواجه خواهند شد. به عقیده برلین علاوه بر اسرائیل کشور های دیگر از جمله مکسیکو، برازیل، هند، عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی، ترکیه، مالزیا، اندونزیا و تمام کشورهای آفریقایی شامل چنین کشور ها میباشد.
در گزارش‌ سالانه این شرکت مهم تسلیحاتی آلمانی آمده است: ما از این پس تنها به کشورهای "سبز " که دموکراتیک بوده و فاسد نیستند مانند (جاپان ،سوئیس ، آسترالیا و زیلاند جدید) و همچنین کشور های که عضو ناتو یا شریک آن هستند سلاح عرضه می کنیم.

همانطور که روزنامه بریتانیایی The Guardian می نویسد، این تصمیم برای بازرسی استراتیژی کنترول بر صادرات اسلحه را کمپنی Heckler & Koch ، قبل از دولت اجرا میکند. سال گذشته شرکت به اتهام صادرات غیرقانونی حدود 9.5 هزار اسلحه اتوماتیک G3 به مسیکو از سالهای 2003 تا 2011 مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала