سربازی که کرزی را از مرگ نجات داده بود معرفی شد

© Sputnik / Evgeniy Odinkov /  مراجعه به بانک تصاویر کرزی
کرزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان استخباراتی امریکا در 70مین سالگرد تاسیسش نام مکمل جاسوسی را افشا کرد که در سال 2001 حامد کرزی را در یک حمله از مرگ نجات داده بود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامۀ امریکایی "وال استریت"، در مراسمی که روز دوشنبه 18 سپتامبر 2017، برگزار شده بود، "سیا "به این جاسوس‌اش جایزه‌ی "ترایبلیزر" را داد، این جایزه به ماموری داده می‌شود که با نوآوری‌ها و ابتکار عمل‌شان در این سازمان تاریخ‌ساز شود.
این مامور که "گریک وگل" اسمش است در سال 2016 در واشنگتن بازنشسته شد.
بر اساس این گزارش، "گریگ وگل" در سال 2001 در ماه دسامبر زمانی حامد کرزی را همراهی می‌کرد که بالای یک نشست بزرگان قومی حملۀ هوایی صورت گرفت.
در آن نشست، حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان نیز حضور داشته و این سرباز امریکایی خودش را سپر ساخته و جان رییس جمهوری پیشین این کشور را نجات داد.
در آن حملۀ هوایی سه سرباز امریکایی و5 سرباز افغان کشته شدند و شمار دیگر نیز زخمی شدند.
"گریک تینت"، رییس پیشین سازمان سی آی ای در کتابش در مورد رویداد نجات حامد کرزی توسط وگل نوشته است: "کرزی شاید از بین می‌رفت، اگر گریک وگل پس از انداختن بمب خود را بر روی کرزی نمی‌انداخت ".
"گریک تینت" در کتاب نوشته است که این روز یک روز پر رویداد بود. در همین روز حامد کرزی به صفت رییس جمهوری موقت افغانستان انتخاب شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала