جلسه ویژه شورای امنیت سازمان ملل در مورد کشتار مسلمانان در میانمار

© Sputnik / Dmitry Astakhov /  مراجعه به بانک تصاویر جلسه ویژه شورای امنیت سازمان ملل در مورد کشتار مسلمانان در میانمار
جلسه ویژه شورای امنیت سازمان ملل در مورد کشتار مسلمانان در میانمار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای شورای امنیت سازمان ملل فردا(چهارشنبه) نشستی را درباره خشونت‌ها در میانمار که باعث فرار بیش از 300 هزار تن از اقلیت روهینگیا به کشور بنگلادش شده برگزار می‌کنند.

به گزارش اسپوتنکی به نقل از رویترز، این نشست به درخواست انگلیس و سویدن و در پی تشدید نگرانی‌های بین المللی از افزایش خشونت‌ها در ایالت راخین در غرب میانمار برگزار می‌شود. سفیر انگلیس در سازمان ملل اعلام کرد: این نشست نشانگر نگرانی شدید شورای امنیت از وضعیت نابسامان بسیاری از روهینجایی‌هایی است که برای فرار از ایالت راخین تلاش می‌کنند. زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه با ابراز نگرانی نسبت به این مساله اعلام کرد مساله اقلیت روهینجا در میانمار نمونه‌ای کلاسیک از عملیات پاکسازی نژادی است.شورای امنیت در پایان اوت نیز نشستی محرمانه درباره میانمار برگزار کرد اما هیچ بیانیه‌ای در این باره صادر نشد.سفیر انگلیس در سازمان ملل گفت امیدوار است در نشست فردا توافقی کلی در این باره حاصل شود.به گفته دیپلمات‌های سازمان ملل چین مخالف دخالت شورای امنیت در این مساله است.
پیشتر دالایی لاما، رهبر معنوی بوداییان تبت از میانمار خواست راهکاری مسالمت آمیز را بری این مساله بیابند و از خشونت بپرهیزند.
پیش از وی ملاله یوسف‌زی و دیزموند توتو، اسقف آفریقای جنوبی و برندگان نوبل صلح از میانمار درخواستی مشابه دالایی لاما را مطرح کردند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала