ایالات متحده در ارتباط استراتیژی جدید دونالد ترامپ به روسیه توضیحات داد

© Sputnik / Vitaliy BelousovЗдание Министерства иностранных дел РФ Москве
Здание Министерства иностранных дел РФ  Москве - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک ، وزارت امور خارجه روسیه خبر داد که ایالات متحده در خصوص استراتیِژی جدید ترامپ در افغانستان به روسیه توضیحات ارائه نمود .

بر اساس گزارشی که در سایت وزارت امور خارجه منتشر گردید، روز سه شنبه در مسکو نشست معاون وزارت خارجه روسیه ایگور مارگولوف با سفیر ایالات متحده آمریکا جان تیفت برگزار گردید.
جانب آمریکایی در ارتباط اعلام استراتیژی جدید دونالد ترامپ در خصوص افغانستان و جنوب اسیا ، به معاون وزارت امور خارجه روسیه توضیحات ارائه نمود.
از جانب روسیه نیز پرسش ها در مورد روشن شدن تعدادی از مسائل ، از جمله چگونگی حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در افغانستان مشخص شد.
معا ون وزارت خارجه روسیه همچنان در مورد تمرکز ایالات متحده به راه حل نظامی مشکل افغانستان اشاره نمود.
در ملاقات توجه ویژه به عدم شفافیت در اقدامات ارتش ایالات متحده ، که موجب نگرانی روسیه و سایر شرکای منطقه میشود مبذول گردید.
در این نشست همچنین تاکید شد که مسکو خط مشی واشنگتن را برای فشار آوردن بر برخی از کشور ها تایید نه نموده و طرفدار عملکرد هماهنگ برای حل اوضاع در جمهوری اسلامی افغانستان با توجه بر منافع همه کشور های منطقه میباشد.
وزارت خارجه روسیه فقدان ماموریت مبارزه با تهدید مواد مخدر افغانستان و همچنین عدم یک رویکرد یکپارچه و واضح برای مقابله از گسترش داعش "دولت اسلامی " در افغانستان را از جمله کاستی های این استراتیژی خواند.
دیپلمات های دو کشور احتمال همکاری میان روسیه و ایالات متحده آمریکا را در فرمات دو جانبه و هچنین چند جانبه مورد بحث قرار دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала