چین از پاکستان با قاطعیت دفاع کرد

© AFP 2023 / FAROOQ NAEEMFlags of Pakistan and China
Flags of Pakistan and China - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیپلمات ارشد چین در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد: ایالات متحده باید برای نقش پاکستان در افغانستان احترام قائل شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین اخیرا از متحدش پاکستان پس از اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود واشنگتن دیگر نمی‌تواند در مقابل استفاده شبه نظامیان از پاکستان به عنوان پناهگاه امن ساکت بماند، با قاطعیت دفاع کرد.

دوشنبه ترامپ متعهد به ادامه جنگ آمریکا در افغانستان شد و به این نکته اشاره کرد که نیروهای نظامی بیشتری بار دیگر وارد طولانی‌ترین جنگ آمریکا می‌شوند و این نبرد تا پیروزی ادامه خواهد داشت.

یانگ جیه‌چی، دیپلمات ارشد چین که مقامش از وزیرخارجه این کشور بالاتر است به رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: پکن مایل به همکاری با ایالات متحده در افغانستان است و تلاش‌های مشترکی برای تحقق صلح و ثبات در آنجا و در این منطقه انجام می‌دهد.

او به تیلرسون گفت:‌ما باید برای نقش مهم پاکستان در خصوص مسئله افغانستان اهمیت قائل شویم و به حاکمیت پاکستان و نگرانی‌های امنیتی منطقی آن‌ها احترام بگذاریم.

پکن هم نگرانی‌های امنیتی خودش را در این منطقه دارد که خصوصا به ارتباط میان شبه نظامیان در پاکستان و افغانستان و گروه‌های افراطی در چین است که پکن آن‌ها را مقصر خشونت‌ها در منطقه سینکیانگ واقع در غرب چین می‌داند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала