در اروپا برده داری مدرن در حال افزایش است

© Photo / Pixabayدر اروپا برده داری مدرن در حال افزایش است
در اروپا برده داری مدرن در حال افزایش است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نگرانی خاص از این وضعیت در رومانیا، یونان، ایتالیا، بلغاریا و قبرس مشاهده می شود

آنها نقاط ورودی اصلی را برای 100 هزار مهاجر که از طریق بحر به اروپا در سال 2017 وارد شده، تشکیل میدهند.

براساس گزارش سازمان حقوق بشر Walk Free، برده داری مدرن انواع مختلفی را به خود می گیرد و 46 میلیون نفر در سراسر جهان را تحت پوشش خود قرار داده اند.

تعریف معاصر این امر نشان می دهد که این قاچاق انسان و اشکال مربوط به  استثمار است. این فعالیت جنایی بسیار سودآوراست که در یک سال درآمد متوسط 3400 یورو توسط قربانیان به بار می آورد. این برده داری مدرن تمام جهان و به ویژه آسیا را در بر میگیرد، اما در حال حاضر روند جدیدی در آن — گسترش فعال در اروپا- بوجود آمده است.

در سال 2017، خطر برده داری مدرن به طور روز افزون در سه چهارم قلمرو اتحادیه اروپایی افزایش یافته است. این مطلب را در 10 اگست شرکت مشورتی "وریسک ماپلکروفت" Verisk  Maplecroft انگلیس اظهار داشته است.

 در تجزیه و تحلیل، که توسط 198 کشور بر اساس شدت قوانین آنها ارزیابی شده، با درنظر داشت قوانین شدید آنها، باانهم  نشانه های گسترش اقدامات برده داری در حداقل 20 کشور اروپایی موجود است که دلیل عمده آن به هجوم مهاجران مربوط میشود.

هر بار، عین شیوه عمل می کند. هنگام که آنها کشور را ترک می کنند، به قاچاقچیان پول می رسند (طبق گفته ی یوروپول Europol، 20٪ آنها با تجارت برده فروشی ارتباط دارند)، که به آنها کمک می کنند تا از سرحد عبور کنند. در نتیجه، آنها در دست افراد و شرکتهایی قرار میگرند که پس از ورود به اروپا آنها از آنها بهره برداری می کنند.

در پنج کشور اروپایی تخلفات گسترش یافته است

نگرانی خاص از این وضعیت در رومانیا، یونان، ایتالیا، بلغاریا و قبرس مشاهده می شود.

آنها نقاط ورودی اصلی بودند که برای 100 هزار مهاجر که از طریق دریا به اروپا در سال 2017 وارد شده بودند زمینه را مساعد ساختند.

بدترین نوع جرائیم در اتحادیه اروپایی در رومانیا و ایتالیا ثبت شده و در این کشورها  کار اجباری وحشیانه، برده داری و قاچاق انسان به مشاهده رسید.

در رومانیا وضعیت به اندازه ای تشدید یافت که در سطع جهانی مقام اول را به خود اختصاص داده: در رده بندی کشورها در مورد شدت خطرات مربوط به تجارت برده، کشور(رومانیا) در سال جاری جای 56 را از آن خود ساخته است: از مقام 122 به 66 وایتالیا که 85% مهاجراز راه بحر از این کشور به اروپا عبور میکند، در مقام 16 قرار گرفته است.

راجع به کشور یونان، اگرچه تعداد مهاجران پس از امضای توافق نامه بین اتحادیه اروپایی و ترکیه در سال 2016 به طور قابل توجهی کاهش یافته است،  این کشور همچنان تعداد زیادی پناهنده را در خاک خود نگهمیدارد و همچنان یکی از مکان های اصلی قاچاق انسان است.

همانطور که تحلیلگران مینویسند، حضور گروه های مهاجر آسیب پذیر در نقاط ورودی به اروپا منجر به گسترش بردگی در بخش های مختلفی از قبیل زراعت تعمیرات ودیگر خدمات میگردد.

کارشناس حقوق بشر سام هینس می گوید: "بحران مهاجرت خطر برده داری را در زنجیرهای تامینات شرکت های اروپایی افزایش داده است".

تمام اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپایی تحت تاثیر قرار گرفته است

حتی یکی از بزرگترین اقتصادهای اتحادیه اروپایی در برابر گسترش بردگی بیمه شده نمیتواند. بنابراین، فقط در یک سال، آلمان و انگلیس از گروه "کم خطر" به گروه "خطر متوسط" نقل مکان کردند. علاوه بر این، شکاف در تفتیش سیستم کار بریتانیا شناسایی شده است. در حالی که در آلمان تعداد موارد قاچاق انسان و استفاده از برده داری افزایش یافته است.

آنها در کمیته برده داری معاصر می گویند: "این فاجعه همه کشورها را تحت تاثیر قرار می دهد." گرچه فرانسه در میان 20 کشور اروپایی شامل نیست، مگر افزایش خطرات وجود دارد که به نمونه ای آن نیز اشاره نه شده است: "در فرانسه، همه چیز به ویژه در برده داری خانگی ، مغازه های زیرزمینی، گدایی و فحشا دیده می شود".

در سال 2016، در گزارش کمیسیون مشورتی ملی حقوق بشر،آمده است که فرانسه برای مقابله با تجارت برده و استثمار، علی الرغم طرح ملی که دولت در سال 2014 تصویب کرده، به اندازه کافی تلاش نمی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала