انتشار جزئیات استراتژی جدید امریکا در افغانستان

© Sputnik / M.Naderi انتشار جزئیات استراتژی جدید امریکا در افغانستان
انتشار جزئیات استراتژی جدید امریکا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی از رسانه‌های آمریکایی جزئیات کوتاهی از استراتژی جدید آمریکا در افغانستان را به‌نقل از برخی منابع دولتی منتشر کرده‌اند که هنوز توسط مقامات دولتی واشنگتن تأیید نشده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم نیوز، در حالی که قرار است فردا استراتژی آمریکا در قبال افغانستان توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور اعلام شود برخی از رسانه‌های آمریکایی جزئیات کوتاهی از این استراتژی را به‌ نقل از منابع دولتی منتشر کرده‌اند.
استراتژی جدید آمریکا در افغانستان پس از ماه‌ها تأخیر و مشاوره دونالد ترامپ با جنرال های نظامی، کارشناسان، مقامات سازمان‌های اطلاعاتی و مشاوران ارشد سرانجام مشخص شد.
برخی از منابع در قصر سفید به‌شرط عدم‌افشای هویت خود به خبرنگاران آمریکایی گفته‌اند که در استراتژی جدید قرار است حدود 4500 سرباز آمریکایی در پایگاه‌های نیروهای ارتش افغانستان مستقر شوند، پایگاه‌هایی که مسئولیت کنترل جنگ را در سطح ولایت به‌عهده دارند.
در بخش دیگری از این استراتژی به تسریع روند تجهیز نیروهای هوایی افغان تأکید شده است و گفته می‌شود که نیروهای افغان بمب‌افکن‌های سبک و بالگردهای نظامی را هرچه سریعتر باید دریافت کنند.
در بخشی از این استراتژی به همکاری نزدیک بین ژنرال‌های افغان با آمریکایی تأکید شده است تا فرماندهی مشترکی را برای مدیریت و کنترل جنگ در نقاط مختلف افغانستان تشکیل دهند.
همچنین در بخشی دیگر از این استراتژی نیز آمده است: کشورهایی که از گروه‌های تروریستی و مخالفان مسلح به هر نحوی حمایت می‌کنند باید تحت فشار قرار گیرند و شبکه‌های مالی این گروه‌ها نیز درهم شکسته شوند.
این در حالی است که تا کنون کمترین جزئیات از این استراتژی به‌صورت رسمی منتشر نشده است اما وزیر دفاع آمریکا گفته بود که همه گزینه‌ها از خروج کامل از افغانستان تا واگذاری جنگ به شرکت‌های امنیتی و حتی اعزام سربازان بیشتر به این کشور در بازنگری استراتژی جدید آمریکا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
هنوز هیچ مقام آمریکایی جزئیاتی در مورد استراتژی جدید ارائه نکرده و قرار است شخص رئیس‌جمهور آمریکا «استراتژی واشنگتن برای پیروزی در جنگ افغانستان» را اعلام کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала