استراتژی جدید امریکا-هدف قرار دادن خانه های گلی

© US Army / Staff Sgt. Shane HamannUS Army soldiers provide security for members of their team near the Afghanistan-Pakistan border
US Army soldiers provide security for members of their team near the Afghanistan-Pakistan border - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اگر نیرو های بین المللی برای از بین بردن تروریست ها با بمباران مناطق مسکونی که از گل ساخته شده و مردم در آنجا یک زندگی ابتدای دارند، هدف قرار دهند آن ها افغانستان را برای همیشه از دست خواهند داد.

سناتور مشهور امریکای و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای این کشور جان مک‌کین چندی پیش با ارائه طرحی به لایحه سالانه دفاعی این کشور تلاش کرد تا در تعیین استراتژی برای افغانستان دخالت کند.
طرح مک کین شامل افزایش تدریجی نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان در بلند مدت و تقویت نیروی هوایی امریکا در افغانستان خواهد شد.
جیمز ماتیس، وزیر دفاع امریکا گفت که ترامپ طرحی را برای خصوصی سازی بخش‌هایی از جنگ افغانستان و استفاده از 5500 نظامی خصوصی و نیروی هوایی متشکل از 90 طیاره را در دست بررسی دارد.

استراتژی جدید امریکا در افغانستان آماده روی میز ترامپ است - اسپوتنیک افغانستان
استراتژی جدید امریکا در افغانستان آماده روی میز ترامپ است

این طرح توسط «اریک پرینس» بنیانگذار و رئیس سابق شرکت امنیتی «بلک واتر» پیشنهاد شده است.
ماتیس با اشاره به طرح خصوصی سازی جنگ افغانستان گفت: این بخشی از گزینه‌های در حال بررسی است و رئیس جمهور نیز تمایل به شنیدن مشاوره وزیر خارجه، من و رئیس سازمان سیا دارد.
عبدالقادر مصباح مبصر سیاسی و استاد دانشگاه در مورد واگزاری جنگ افغانستان به شرکت های خصوصی می گوید که وضعیت افغانستان از کنترول نیرو های خارجی و افغان بیرون شده است. این وضعیت وحشت برای نیرو های بین المللی و افغان ایجاد کرده است.
مصباح می گوید که امریکای ها برای حل این مشکل چندین گزینه را پیشنهاد نموده اند: خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان، واگذاری جنگ افغانستان به شرکت های خصوصی مثل «بلک واتر» و گزینه سوم همان حفظ تعادل جنگی در افغانستان است — یعنی حکومت افغانستان حداقل کنترول شهر های بزرگ را از دست ندهد. 
هشدار مک کین به رهبران امریکا/ اوضاع افغانستان بدتر از عراق خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
هشدار مک کین به رهبران امریکا/ اوضاع افغانستان بدتر از عراق خواهد شد

به نظر این مبصر سیاسی، اعلام تغیر استراتیژی جدید امریکای ها در افغانستان و یا استفاده از امکانات بیشتر در جنگ، شعار غیر حرفوی و غیر مسلکی می باشد که در جنگ افغانستان از آن کار می گیرند. و یا هم بخاطر این که جلو پیشرفت های مخالفین در افغانستان را بگیرند و بدل آن ها عراب و وحشت ایجاد بکنند اعلام استراتیژی جدید را کرده اند.
عبدالقادر مصباح اضافه نموده گفت که از نظر نظامی نیرو های بین المللی در افغانستان کاملآ شکست خورده اند و این را خود آن ها بار ها تکرار نموده اند که در افغانستان برد کامل نداشتند و اشتباهات گسترده را انجام داده اند.
او می گوید،‌ اگر نیرو های بین المللی برای از بین بردن تروریست ها با بمباران مناطق مسکونی که از گل ساخته شده و مردم در آنجا یک زندگی ابتدای دارند، هدف قرار دهند آن ها افغانستان را برای همیشه از دست خواهند داد. 
کابل افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
بازی های فریبنده برای اقوام در افغانستان

دولت جدید امریکا ماه‌هاست که مشغول تعیین استراتژی جدیدی در افغانستان است و اعلام آن نیز به تاخیر افتاده است.
این در حالی است که ماتیس بار دیگر از به تعویق افتادن اعلام این استراتژی خبر داد، اما گفت که دولت ترامپ به تصمیم‌ گیری در این باره «بسیار بسیار نزدیک» است.
این استراتژی ممکن است منجر به اعزام سه تا چهار هزار نظامی بیشتر امریکایی به افغانستان شود، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که ترامپ از گزینه‌ های موجود ناراضی است و برکناری فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان را نیز در نظر دارد.
اعلام استراتژی جدید امریکا قرار بود کمی بیش از یک ماه گذشته اعلام شود، که به نظر می‌رسد به دلیل افزایش اختلافات در دولت ترامپ، بار دیگر این استراتژی به تاخیر افتاده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала