دور جدیدی نشست دی میستورا در باره سوریه

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniدور جدیدی نشست دی میستورا در باره سوریه
دور جدیدی نشست دی میستورا در باره سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرستاده ویژه سازمان ملل برای سوریه دور جدید مذاکرات در باره سوریه را از نیمه نخست ماه سپتمبر آغاز می کند.

نمایندگان دمشق و مخالفین مسلح برای اولین پشت یک میز مذاکره نشستند - اسپوتنیک افغانستان
اجلاس قریب الوقع حل بحران سوریه در آستانه
به گزارش اسپوتنیک، استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از دور جدید مذاکرات درباره این کشور در نیمه نخست ماه سپتمبر خبر داد.

او گفت:- "شورای امنیت سازمان ملل در پایان ماه اگوست خواستار نشست در باره سوریه شده است و من باید گزارش مذاکرات فنی را در این نشست در مورد دور جدید مذاکرات در سوریه ارائه کنم. برنامه ریزی برای دور جدید مذاکرات در ژنو (این نشست به تاریخ 12 سپتمبر برگزار می شود) در مجمع عمومی سازمان ملل برگزاری می شود. پس از مذاکرات آستانه ما به اندازه کافی برای برنامه ریزی محتوای مذاکرات آینده ندارم و باید کوشش کنیم تا ماه اکتوبر این برنامه را آماده کنیم".

او ابراز امیدواری کرد، که مذاکرات در باره سوریه در اوایل ماه سپتمبر در آستانه برگزار خواهد شد و امیداور است که این مذاکرات به پیشرفت های قابل توجهی بیانجامد.  

فرستاده ویژه سازمان ملل همچنان به این موضوع اشاره کرد، که در ماه اکتوبر در ریاض نشست مهم را مخالفان سوریه به خاطر شرکت به گونه یکپارچه در مذاکرات ژنو برگزار می کنند.

دی میستورا همچنین گفت، او انتظار دارد که روسیه از نفوذ خود بر دمشق استفاده کند و هیئت دولت سوریه را برای ورود به مذاکرات مستقیم در ژنو راضی بسازد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала