معاون ترامپ از اظهارات رئیس جمهور در مورد تهدید مداخله نظامی به ونزوئلا فاصله گرفت

© Sputnik / Nikolay Lazarenko/President of the Ukraine Press-Service /  مراجعه به بانک تصاویر معاون ترامپ از اظهارات رئیس جمهور در مورد تهدید مداخله نظامی به ونزوئلا فاصله گرفت
معاون ترامپ از اظهارات رئیس جمهور در مورد تهدید مداخله نظامی به ونزوئلا فاصله گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا که به کلمبیا سفر کرده است تلاش دارد تا از شدت اعتراضات نسبت به تهدید دونالد ترامپ برای استفاده از اقدام نظامی علیه ونزوئلا بکاهد.

به گزارش اسپوتنیک، پنس که روز گذشته سفرش به چند کشور آمریکای لاتین را آغاز کرده در اولین گام به کلمبیا رفت و با ' خوان مانوئل سانتوس' رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کرد.
پنس در کلمبیا بار دیگر مواضع پیشین واشنگتن علیه ونزوئلا را تکرار کرد اما بر این مسئله تاکید کرد که یک راه حل مسالمت آمیز برای ناآرامی ها و هرج و مرج های سیاسی در ونزوئلا امکان پذیر است.
این اظهارات پنس مغایر با موضع گیری روز جمعه ترامپ در مورد احتمال استفاده از گزینه نظامی علیه ونزوئلا بوده است.
بسیاری از تحلیلگران در این رابطه که این سفر پنس بر امور این منطقه تاثیر زیادی داشته باشد، شک و تردید دارند. معاون رئیس جمهوری آمریکا اختیاری برای تعیین سیاست خارجی این کشور ندارد و فقط می تواند نقش مشاوره برای ریاست جمهوری داشته باشد.
نیکلاس مادورو بارها از توطئه های خارجی به ویژه اقدام آمریکا برای براندازی دولتش سخن به میان آورده است. وی تاکید کرده که دولتش درگیر یک «جنگ اقتصادی» شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала