چرا امریکا اوکراین را به بمب بیولوژیکی مبدل میسازد

© Fotolia / bogdanhodaچرا امریکا اوکراین را به بمب بیولوژیکی مبدل میسازد
چرا امریکا اوکراین را به بمب بیولوژیکی مبدل میسازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در 12 سال گذشته یعنی بعد از فروپاشی اتحاد شوروی مردم از اینکه اردوی ایالات متحده امریکا شبکه بیولوژیکی را د رجمهوری های شوروی سابق گسترش میدهد و بدین ترتیب میخواهد روسیه را محاصره کند، اظهار نگرانی میکنند.

این لابراتوارها بصورت پنهانی و مخفی فعالیت می کنند، از مقامات محلی اطاعت نمی کنند و به هیچ کسی اجازه تفتیش فعلیت خود را نمی دهند.

 یک آزمایشگاه بیولوژیکی  ایالات متحده امریکا در گرجستان موجود است (د ر آنجا چند لابراتوار بیولوژیکی وجود داشت، ولی یکی ازانها بعد از تظاهرات مردم بسته شد).  در قزاقستان(چنین لابراتوارها وجود دارند).

در آذربایجان از سال 2013 و در ارمنستان از سال 2016 چنین لابراتوارها فعالیت میکنند. 

جالب توجه است که اوکراین بعد ازانقلاب رنگه در سال 2014 به پایگاه عمده ای  لابراتوارهای بیولوژیکی اردوی ایالات متحده امریکا مبدل شده که توجه مردم را به خود جلب نموده است.

 در واقع در اوکراین امراض واگیر باور نکردنی شیوع میکنند، که مقامات به سکوت در باره آن ترجیح میدهند. در مجموع 15 لابراتوار بیولوژیکی اردوی امریکا در سال های 2014-2017 در اوکراین ساخته شده اند. در آنها فقط امریکایان کار میکنند و آنها به طور کامل از بودجه وزارت دفاع امریکا تمویل می شوند.

مقامات محلی تعهد نموده که در کار آنها د خالت نکنند. این لابراتوارهای نظامی که در آنها کار مطالعه ویروس ها و باکتریا ها تحت صورت میگیرد، در شهرهای اودیسا، اوینسه، اوژگورد، لووف، خارکوف، کییف، خیرسون، تیرنوپل قرار دارند و تعدادی از این لابراتوارها در نزدیکی کریمیه و جمهوری ناشناخته شده مردمی لوگانسک موجود اند.

قابل توجه است که بعد از به قدرت رسیدن  پوروشینکو و دار و دسته اش لابراتوارهای بیولوژیکی نظامی امریکا در اوکراین هرچه بیشتر مخفی تر شده  و تمام رسانه های محلی حق نوشتن مطالب راجع به آنها ندارند.

این لابراتوارها هم برای روسیه و هم برای بیلوروس، ملدووا، پرِیدنیسترویا، و اتحادیه اروپایی خطرناک می باشند.

 

قربانی امریکایی

ایگور نیکولین (که در ملل متحد و اگر دقیق تر گفته شود، در کمیسیون سلاح های بیولوژیکی وکیمیاوی کار میکند) در مصاحبه ای اختصاصی با روز نامه ای روسی"پراودا" گفت: «چرا ایالات متحده امریکا روسیه را با  شبکه لابراتوارهای بیولوژیکی خود احاطه ساخته و تا اکنون یک ملیارد دالر را جهت تمویل آنها مصرف نموده است.

 نیکولین میگوید، که امروز در جهان 400 لابراتوار مشابه وجود دارند و همه آنها نو ساخته شده اند. بسیاری از آنها در کشورهای اتحاد شوروی سابق و در آسیا در نزدیک(چین وایران) ساخته شده اند. ایالات متحده امریکا بدین وسیله اوضاع بیولوژیکی و نباتی را در منطقه کنترول مینمایند.

لابراتوارهای جدید در سال جاری در جمهوری آذربایجان گشوده شد ند و در سال 2016 در ارمنستان ساخته شده بودند.

هنگامیکه از نمایندگان امریکا پرسیده میشود که چرا این لابراتورهای نظامی ساخته میشوند، آنها همیشه مکرراً میگویند که « هدف این کار حفاظت و رفاه مردم محلی است، به خاطر که ویروس ها و باکترِیا ها خطرناک از اتحاد جماهیر شوروی بجا مانده است".

اما حقیقت اینست که به کمک موسسه طبی ایالات متحده امریکا در مرکز طبی هالند ویروس اصلاح شده ژنتیکی انفلونزای مرغان ایجاد شده که می تواند از فرد به فرد منتقل شود.

بعد از این اتحادیه اروپا مجبور شد که برای حفاظت مردم میلیونها یورو را مصرف نماید و واکسین را از شرکت های داروسازی امریکا خریداری کند.

با وجود این واقعیت، رسانه های اوکراین، طوریکه ما قبلا اشاره کردیم ، ساکت هستند. اما مطبوعات بین المللی، از جمله غربی، در مورد این موضوع نوشته که ایالات متحده امریکا آزمایش های غیرقانونی را با سلاح های بیولوژیکی در سرحد بین روسیه و اوکراین انجام میدهد. 

از همه این تبصره ها و نظریات میتوان نتیجه گرفت که  ویروس ها و باکتریاهای که باعث بروز بیماری ها میگردند، نمیتوان درقلمرو یک دولت نگهداشت. شیوع  چنین بیماری های واگیر در ساحه معین محدود نمی ماند. به عبارت دیگر، این  بیماری ساری مصنوعی است که به آسانی از روسیه به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا گسترش می یابد.

به گفته کارشناسان آگاه غربی، چنین اقدامات از سوی پنتاگون و امریکا می توانند به عنوان یک عمل تجاوزگرانه  و نقض کنوانسیون ژینیو مصوب سال 1972 شناخته شود که در مورد منع توسعه، تولید و ذخیره کردن سلاح  بیولوژیکی و کیمیاوی تصویب شده است. اما این  تعجب آور است که مسکو نسبت به چنین وضع واکنش نشان نمی دهد.

نیوکولین میگوید، بزرگترین مشکل — سرایت ویروس ها یا باکتریا ها از این لابراتوارها است و بیماری هایی که قبلاً وجود نداشتند، ظهورمیکنند و داروی معالجه آنها موجود نیست.

ما اکنون می دانیم که در اوکراین چند نوع از این بیماری شیوع یافته که آنها قبل از سال 2009 موجود نه بودند.

قابل یاداوری است که برای مبارزه با شیوع هربیماری واگیر جدید، کییف مجبور است واکسین جدید را از شرکت های دارویی ایالات متحده امریکا خریداری کند.

فقط برای وقاعیه مردم از انفولانزای خوک (H1N1)، دولت 40 میلیون دالر مصرف کرده است. و حالا گفته میشود که این همه باجگیری است.

دولت که خود واکسین خریداری نمیکند، به نحوی معجزه آسا قربانی بیماری ساری جدید می شود.

در سال روان در پایتخت اوکراین، شهر کییف، و خیرسون بیماری ساری بوتولیسم (مسمومیت سم ماهی است که به انقباض عضلات، خفگی و مرگ منجر میشود)، مشاهده شده است.

با وجود این، سیروم در شفاخانه ها موجود نه بود  و چند هزار نفر از شهروندان اوکراین در عذاب وحشتناک ازبین رفتند. (دراین باره اطلاعات رسمی وجود ندارد، اما شهروندان در شبکه های اجتماعی در مورد مرگ 13 هزار نفر خبر داده اند). این مطلب را نیکولین اظهار داشته است.

در اوکراین صحبت کردن راجع به این موضوع ممنوع است. دلیل آن اینست که مساله راجع به استراتیژی وکار متحد اصلی اوکراین — ایالات متحده امریکا مطرح بحث می باشد.

متاسفانه، شیوع مرض واگیر مشابه در اوکراین در گذشته نیز رخ داده بود.

در سال 2016 در اسماعیل (شهر در  ولایت اودیسا) عفونت ناشناخته روده در بین کودکان شیوع یافت. فقط در ظرف 24 ساعت بیش از 400 کودک در بیمارستان بستری شدند. دلیل شیوع این مرض معلوم نه شد.

در اوکراین نه تنها مردم، بلکه حیوانات نیز به اثر شیوع امراض ساری واگیر متاثر میشوند. در سال 2014 به اثر "تب ناشناخته خوکها " تعداد زیادی خوک ها تلف شدند.

در سال 2015، مجتمع زراعت "کالیتا" که از کییف بسیار دور قرار ندارد، به اثر این مرض 60 هزار خوک تلف شدند. اما در سراسر اوکراین 100 هزار خوک از بین رفت. تداوی این مرض وجود نداشت. جالب است که خدمات صحی و وترنري به تعیین منبع بیماری قادر نه شدند.

ویروس تب آفریقایی خوک میتواند بر صنعت پرورش خوک، و زراعت به طور کلی ضربه بزند.

تحلیل جغرافیای گسترش ویروس تأیید میکند که این مرض به بیلوروس، روسیه و پریدنیسترویا نزدیک می شود.

 

بمب بیولوژیکی

پروژه امریکاِیی " امنیت حیاتی" که در اوکراین به طور گسترده  تبلیغ وترویج می گردد، به گفته novo24.ru، این فقط یک مانور است که به خاطر عدول از کنوانسیون ژینیو، که چنین فعالیت را ممنوع می سازد، صورت میگیرد.

آزمایشگاه نظامی ایالات متحده امریکا در اوکراین، چنین استدلال میکند که آنها "خطر بیولوژیکی راکاهش میدهد". در حال که در واقع آنها،  بخشی از این شبکه لابراتواری تحت کنترول پنتاگون میباشد، که اثر ویروس ها وباکتریاها را بر انسان ها ، جانوران و گیاهان بررسی میکنند.

در اواخر سال گذشته، اتحادیه اروپایی واردات گوشت مرغ را از سراسر اوکراین، ممنوع ساخت.  به دلیل اینکه آنفلوآنزا مرغان در منطقه خیرسون ثبت شده بود که ممکن افراد که گوشت پرندگان مریض را صرف کنند، به این بیماری مصاب گردند.

اوکراین از مدرک صادرات گوشت مرغ به اتحادیه اروپا سالانه بیش از چهار میلیون یورو عاید بدست می آورد.

انفلوانزای مرغان همچنان صادرات مرغ و تخم مرغ به افریقا و شرق میانه را نیز تهدید میکند و 75 درصد صادرات اوکراین را همین محصولات تشکیل میدهند.

در اوکراین این موضوع فعلاً مورد بحث قرار می گیرد و گفته میشود که بدون واردآوردن تغییرات در وضع کنونی نمی توان بر جلوگیری شیوع امراض متذکره دست یافت.

همه لابراتوارهای نظامی ایالات متحده امریکا در اوکراین تحت کنترول سی آی ای و پروژه های خاص VEATCH قرار دارند.

 علاوه بر این، همه لابراتوارها خارج از محدوده صلاحیت دولت فعالیت میکنند و مقامات کشور میزبان بر این لابراتوارها دسترسی ندارد. تعداد کارکنان انها را از 50 تا 250 نفر تشکیل میدهد.

همه آمران این لابراتوارهای نظامی افسران امنیتی، اعضای اردو ایالات متحده و یا سیاستمداران ورزیده و بلند پایه امریکایی می باشند.

این لابراتوارها همچنان اکثراً توسط کارشناسان که درسلاح های بیولوژیکی و تروریزم بیولوژیکی مهارت دارند، اداره می شوند.  

همه لابراتوارهای نظامی در نزدیکی شهر های بزرگ که نفوس شان بیشتر از یک میلیون نفراست، یا نزدیک به بنادر، جابجا گردیده اند.

مهمتر از همه این که لابراتوار ها در سرحدات اصلی رقبای جیوپولیتیک امریکا — روسیه و چین ایجاد میشوند.

کارشناسان نظامی روسیه تاکید می کنند که محل موقعیت لابراتوارها نظامی امریکا در اورآسیا، به پنتاگون اجازه میدهد، تا اقدامات آتی را عملی سازد:

اول اینکه، اطلاعات در باره میکروارگانیسم ها از این قلمرو جمع آوری میکند، بخاطر که این کار برای طراحی سلاح بیولوژیکی علیه روسیه، ایران و چین بسیار مهم است.

دوم اینکه، در عملیات خرابکاری، ازآن استفاده بعمل می آید که هدف آن  ضربه زدن بر اقتصاد کشورهای متذکره میباشد.

فعالیت این لابراتوارها به فعالیت های اقتصادی مردم که مصروف کسب وکار اند، زیان میرسانند. به گونه مثال میتوان گسترش تب افریقایی خوک را در مناطق مرکزی و جنوبی روسیه در سال های 2012-2013 یاداوری کرد.

اعتقاد بر این است که این ویروس توسط این لابراتوارها نظامی ایالات متحده، که در گرجستان موجود می باشند، به روسیه منتقل شده است.

عملیات تخریبی مشابه از طرف پنتاگون طی چند دهه در کیوبا راه اندازی میشدند.

لابراتوارهای نظامی ایالات متحده به شرکت های داروسازی غربی وابسته می باشند. آنها از مدرک فروش داروهای ضد ویروس عواید سرشار به دست می آورند. اردوی امریکا بر نتایج کار لابراتوارهای نظامی شوروی دسترسی داشتند (این معلومات را اوکراین، گرجستان، آذربایجان و قزاقستان  در بدل کمک ها در دسترس ایالات متحده امریکا قرار داده اند).

بر اساس این معلومات که توسط چند نسل دانشمندان روسی جمع اوری شده بودند، به پنتاگون این امکان رامی دهد که پوتنسیال روسیه را در منطقه معلوم سازد و شیوه های دفاع از خود را طرح نماید.

 

امکان DNA برای قتل

برعلاوه کنجکاوی های آزمایشگاه های بیولوژیکی اردوی امریکا و بررسی قابلیت جنگ بیولوژیکی با روسیه، قوماندانی نظامی امریکا در مورد  DNAروس ها  تحقیق میکند.  

روشن است که درخواست پیشبرد چنین تحقیقات بسیار سوال برانگیز است، اما قوماندانی امریکا در مورد توضیح نمودن آن مطلقآ پاسخ رد داده است.

کارشناسان سلاح های بیولوژیکی می گویند که به تحقیق در باره چنین نمونه ها نیازمندی خاص وجود دارد،  به ویژه زمان که سلاح بیولوژیکی برای نابودی یک جامعه خاص، مانند روس های سفید پوست، بکار برده میشود.

ایگور نیکولین کارشناس نظامی و کارشناس کمیسیون سلاح های بیولوژیکی و کیمیاوی سازمان ملل متحد در مصاحبه منتشره در روزنامه پراودا در سال 2016 گفته بود که ایالات متحده امریکا در مرگ رئیس جمهور فقید ونزویلا هوگوچاویز دست داشت و او را به ویروس مرگبار مبتلا ساخته بود. نه تنها هوگو چاویز به اثر مرض سرطان درگذشت، بلکه بسیاری رهبران امریکای لاتین، درسن جوانی ازبین رفته اند. امریکایان چنین امکانات را دارند.   ایالات متحده امریکا  در عرصه ویروس شناسی و نانوتکنالوژی ها از کشورهای دیگربسیار پیش می باشد.

هوگو چاویز، ظاهرا در مقر سازمان ملل متحد در طول نشست سالانه مجمع عمومی در نیویارک به ویروس مصاب شده بود. اگر این فقط یک مورد استثنایی می بود، آن را می توان به عنوان یک حادثه توضیح نمود، دو مورد — تصادف است ، اما سه مورد — بیانگر قانونمندی می باشد.

نتیجه گیری کارشناس صریح است:«امریکا جنگ علیه روسیه را با استفاده از سلاح های بیولوژیکی پلان کرده است و برای نمونه های DNA به خاطر ایجاد ویروس خاص نیاز وجود دارد که تنها روسیه را تحت تاثیر قرار دهد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала