نشنال انترست 7 پیشنهاد برای بیرون شدن از بن بست جنگ در افغانستان به ترامپ داد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر نشنال انترست 7 پیشنهاد برای بیرون شدن از بن بست جنگ در افغانستان به ترامپ داد
نشنال انترست 7 پیشنهاد برای بیرون شدن از بن بست جنگ در افغانستان به ترامپ داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برای بیرون شدن از بن ست جنگ در افغانستان رئیس جمهور ایالات متحده امریکا تاکنون هیچ طرحی را تایید نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، نشنل انترست می نویسد: پس از این که ایالات متحده امریکا مورد حملات تروریستی در 11 سپتمبر 2001 قرار گرفت و این کشور مبارزه جدی با تروریسم را آغاز کرد. از همان سال تاکنون افغانستان تمام روسای جمهور امریکا را به چالش کشیده است. دولت ترامپ برای پیروزی بر چالش مسئله افغانستان و بیرون شدن از بن بست در حال رایزنی برای ایجاد استراتژی جدید این کشور در افغانستان است.

روسای جمهور آمریکا مسئول شکست در افغانستان هستند - اسپوتنیک افغانستان
روسای جمهور آمریکا مسئول شکست در افغانستان هستند

ترامپ با استراتژی جدید می خواهد که طالبان را از حالت تهاجمی به حالت دفاعی ببرد تا با این کارش گروه های مخالف دولت افغانستان را راضی به سازش با دولت افغانستان کند.

نشنال انترست در ادامه چند پیشنهاد داده است که به طور ذیل است:

  1. تاکتیک‌های نظامی، امنیتی و توانمند سازی نیروهای امنیتی افغانستان
  2. سیاست‌های داخلی افغانستان
  3. حکومتداری و عملکرد اقتصادی
  4. نقش پاکستان در بی‌ثباتی افغانستان
  5. گزینه‌هایی برای راه‌حل غیرنظامی
  6. حمایت‌های بین‌المللی
  7. سیاست و روند بودجه موثر امریکا

این رسانه تاکید کرده است، که نادیده گرفتن هر یک از این موارد به شکست تمام این ساختار منجر خواهد شد.

در مجموع می توان از نقش امریکا در افغانستان چنین نتیجه گیری کرد، كه سياست‌ها و عملكرد‌هاي ايالات متحده بعد از پيروزي مجاهدين تا يازدهم سپتمبر زمينه سازي براي حضور مؤثر و بلند مدت اين كشور در افغانستان بوده است و بعد از يازدهم سپتمبر زمينه‌هاي لازم و فضاي مناسب بوجود آمد، ‌حمايت مردم افغانستان و پشتيباني اكثر كشور‌هاي جهان از سياست امريكا در قبال افغانستان تضمين خوب و اطمينان بخش براي امريكا به شمار مي‌رود و از طرف ديگرحمايت امريكا از نظام جديد اين كشور، و زمامداران آن نيز در اين راستا مي باشد.

زمانيكه در گيري سراسر افغانستان را فرا گرفته بود، همه مردم در انتظار روزنه اي بودند تا ازاين مخمصه نجات يابند و امريكا نيز مترصد چنين فرصتي بود و حادثه يازدهم سپتمبر بهانه اي شد تا اين كشور وارد عرصه افغانستان گردد. از اين رو افغانستان براي اينكه به آن دوران برنگردد، نياز به يك قدرت برتر دارد تا از برخورد دوباره گروههای افغانستانی جلوگيري نمايد واز طرف ديگرامريكا نيز براي حضوربلند مدت در منطقه نياز به يك پايگاه مطمئن ودائمي دارد از اين رودرافغانستان بهترين شرايط براي چنين حضوري فراهم مي باشد واين تمام آن چيزي است كه ايالات متحده بدنبال آنست. هرچندگروه طالبان والقاعده و گروه داعش بخش های از افغانستان را در اختیار دارد و در 31 ولایت افغانستان با ارتش افغانستان درگیر می باشد و هر از گاهی اتفاقات خونباری مانند حادثه میرزا اولنگ را رقم می زنند. واكثر مردم افغانستان از حضور امريكا ونيروهاي بين الملي وناتو حمايت مي كنند اما اين حمايت نه ازروي رغبت وتمايل قلبي بلكه از روي ناچاري است چون اگر اين نيروها از افغانستان خارج شوند احتمال اينكه جنگهاي داخلي دوباره شعله ور شود بسيار زياد خواهد بود. در حاليكه مردم افغانستان به هيچ وجه خواهان چنين چيزي نيست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала