جنرال دوستم به زودی به کشور برمیگردد!

© AFP 2023 / Emmanuel DuparcqАфганский генерал Абдул-Рашид Дустум
Афганский генерал Абдул-Рашид Дустум - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افراد نزدیک به عبدالرشید دوستم از مذاکرات میان دوستم و ارگ ریاست جمهوری خبر می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، یک تن از افراد نزدیک جنرال دوستم — سناتور ولایت سرپل می‌گوید که مذاکرات بین جنرال دوستم و حکومت در مورد بازگرداندن صلاحیت‌های معاونیت اول ریاست جمهوری جریان دارد.
وی افزود:" مذاکرات روی این موضوع هم جریان دارد که توطئه‌ها و دسیسه‌هایی که از طرف حلقات خاص بر علیه جنرال دوستم راه اندازی شده است، باید جمع شود."
او نتیجه مذاکرات را خوب توصیف کرد اما تاکید می کند که هنوز خواست های جنرال دوستم برآورده نشده است.
جنرال دوستم در حالی با حکومت وارد مذاکره شده است که اخیرا با احزاب جمعیت اسلامی افغانستان و حزب وحدت مردم افغانستان ائتلافی را زیر نام نجات افغانستان تشکیل داده است.
بابر فرهمند رئیس دفتر جنرال دوستم اظهار داشته است: "معاون اول ریاست جمهوری شاید تا یک هفته دیگر به افغانستان بیاید."
عظیم قویاش، از افراد نزدیک جنرال دوستم و سناتور ولایت سرپل از تاریخ دقیق آمدن جنرال دوستم چیزی نمی گوید اما تاکید دارد که او به زودی به کشور بر می گردد.
قویاش با بیان اینکه «هیچ کسی بیشتر از این نمی‌تواند مانع آمدن دوستم به کشور شود»، افزود:" در عدم حضور آقای دوستم دشمنان افغانستان استفاده کرده و در حال حاضر ولایت ‌های سرپل، فاریاب و جوزجان در حالت سقوط قرار دارد."
به گفته او، سقوط این سه ولایت به معنای سقوط تمام شمال و در نهایت به سقوط تمام افغانستان منجر خواهد شد؛ بنابراین آمدن آقای دوستم و موجودیت او در افغانستان "حتمی" است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала