نگرانی امریکا از افشای اطلاعات در مورد آب و هوا

© Photo / ESA/NASA/Samantha Cristoforettiنگرانی امریکا از افشای اطلاعات در مورد آب و هوا!
نگرانی امریکا از افشای اطلاعات در مورد آب و هوا! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامۀ تایمز، روز چهارشنبه از نگرانی دولت ترامپ از درز اطلاعات علمی دربارۀ افزایش شدید دما در آمریکا به سبب تغییرات زیست محیطی پرده برداشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه تایمز، این اطلاعات علمی، پیش از آن که دولت آمریکا اجازۀ انتشار آن را بدهد، رسانه ای شد و این مساله خشم نهادهای سیاسی این کشور را برانگیخت.
در همین حال، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، با ارسال نامه ای به سازمان ملل، خروج آمریکا از پیمان پاریس درباره آب و هوا را تاکید کرد.
پیام های الکترونیکِ درز شده حاکی از آن است که به مقامات آمریکا دستور داده شده است از استفاده از واژۀ "تغییر آب و هوا" خودداری کنند و تنها از "شرایط ناگوار آب و هوایی" استفاده کنند.
اما حتی نهادهای نظامی نیز در این خصوص مطیع نبودند به طوری که "جیم متیس" وزیر دفاع آمریکا از تعبیر تغییر آب و هوایی استفاده کرد و توجهی به دستورات صادر شده در این زمینه نکرد.
بسیاری از مشاوران ترامپ سعی دارند او را وادار به بازنگری در موضوع خروج آمریکا از پیمان آب و هوا کنند، اما به نوشتۀ روزنامۀ تایمز، متاسفانه ترامپ فقط وقتی تسلیم این نصیحت ها می شود که زمین های گلف، به سبب تغییرات آب و هوایی در آمریکا، زیر آب بروند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала