دیدار جنرال دوستم با انوار الحق احدی در ترکیه

© AP Photo / Aijaz Rahiدیدار جنرال دوستم با انوار الحق احدی در ترکیه
دیدار جنرال دوستم با انوار الحق احدی  در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، جنرال دوستم دیروز در اقامت گاهش در شهر آنقره ، با انوارالحق احدی رهبر جبهه ملی نوین افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در آن باتور دوستم رئیس حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان و مولوی عبدالرحمن رحمانی وکیل و نماینده مردم ولایت بلخ در ولسی جرگه نیز حاضر بودند، پیرامون اوضاع در کشور و منطقه بحث و گفتگو صورت گرفت.
معاون اول ریاست جمهوری حضور انوار الحق احدی را در منزلش خیر مقدم گفته یاد آور شد که نگران وضعیت نا بسامان کشور عزیزم هستم و برای آوردن بهبودی در اوضاع افغانستان اندیشه می کنم و تلاش می ورزم.
دوستم در این دیدار وضعیت امنیتی در کشور را قابل تأمل دانسته گفت که نبود راهکار مناسب در نهاد های امنیتی و ناهماهنگی در این زمینه، سبب شده است که اوضاع روبه وخامت نهاده و ثبات در کشور را آسیب برساند.
هردو طرف سیاست های ناکارامد و ناسنجیده رهبری حکومت را انتقاد کرده یاد آور شدند که این سیاست ها سبب بروز بحران بی اعتمادی در میان مردم شده و مردم را از کنار نظام دور ساخته است.
در این دیدار در پیش گیری سیاست روشن و مشخصی در قبال دشمن، و آوردن اصلاحات در رهبری نهاد های امنیتی، و برخورد قاطع با دشمن تأکید کرده خاطر نشان کردند که ادامه وضعیت جاری در افغانستان، اطمینان خاطر دوستان بین المللی ما را در مورد پیشرفت اوضاع و آینده کشور خدشه دار می کند.
دو طرف به این نتیجه رسیدند که سیاست های نادرستی که رهبری نظام در برابر اقوام کشور در پیش گرفته است، سبب بروز تنش و درز میان باشنده گان افغانستان گردیده و شیرازه وحدت و دوستی در میان مردم ما را لطمه زده و متزلزل ساخته است.
دوستم و انور الحق احدی تاکید کردند که ثبات و صلح در افغانستان زمانی بخوبی برقرار شده می تواند که وحدت ملی و همبستگی ملی در میان باشنده گان آن اعاده گردد و این وحدت در جهت تأمین صلح و قطع جنگ در کشور سمت و سو داده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала