اعلام موجودیت «اتحاد شرق»

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTاعلام موجودیت «اتحاد شرق»
اعلام موجودیت «اتحاد شرق» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز سه شنبه حرکت سیاسی دیگری به نام «اتحاد مردمی حوزه شرق» اعلام موجودیت کرد.

قتل چهارده عضو داعش به شمول هفت پاکستانی در حملات هوایی در ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
ظاهر قدیر به حکومت: خاک به چشم مردم مزنید، توره بوره هنوز هم در دست داعش است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، شماری از بزرگان زون شرق در نشستی با حضور دهها تن از هواداران شان از حکومت فعلی انتقاد و دولت افغانستان را به بی توجهی به مشکلات ولایت های مشرقی متهم کرد.

ظاهر قدیر، وژمه ساپی، حضرت‌علی، صالح‌محمد صالح، میرویس یاسینی و سیداکرام، اعضای شورای ملی در این همایش، ائتلاف «اتحاد شرق» را شکل دادند.

ظاهر قدیر گفت: رئیس‌ جمهور غنی به تعهداتی که به ولایت‌های شرقی داده بود، عمل نکرده است. و ما براین باور هستیم، که رییس جمهور غنی «یک مدیر خوب است، نه یک رهبر خوب!» قدیر می‌افزاید که باشنده‌گان ولایت‌های شرقی خواستار سرکوب داعش اند.

در ادامه ظاهر قدیر خطاب به رییس‌ جمهور غنی گفت:- "مردم مشرقی همان‎گونه که در انتخاب رییس جمهور نقش دارند، توان بیرون کردنش را از ارگ هم دارند".

در این گردهمایی میرویس یاسینی نماینده مجلس و عضو این ائتلاف گفت: هدف از انتقاد نظام، تنها آوردن اصلاحات است. و ما بر این باور هستیم، که در جریان 7 سال گذشته مجلس به گونۀ درست از حکومت نظارت نداشته است.

همچنان سید اکرام یک عضو دیگر این حرکت سیاسی گفت: از حکومت می خواهیم، که جلوی غاصبان زمین را در این ولایت بگیرد و مکتب‌های شینواری را به روی دانش‌آموزان باز کند.

حضرت علی هم از ناامنی در این ولایت انتقاد و خواستار از بین بردن مخالفان دولت در ولسوالی چپرهار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала