یونیسف: یمن در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد

© REUTERS / Andres Martinez Casaresیونیسف: یمن در آستانه یک فاجعه انسانی قرار گرفته است
یونیسف: یمن در آستانه یک فاجعه انسانی قرار گرفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بسیاری از نهادهای سازمان ملل، شیوع فزاینده وبا همزمان با قحطی و گرسنگی، هستی این کشور را تهدید می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام نیوز، وجود چنین فاجعه‌ای را مدیران صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)، سازمان صحت جهانی و برنامه جهانی غذای سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند.

مدیران این سه سازمان جهانی اعلام کرده‌اند: این بدترین شیوع وبا در جهان در متن بزرگ‌ترین بحران انسانی جهان است.

از آوریل سال جاری میلادی (۲۰۱۷) تاکنون، ۴۰۰ هزار مورد ظن ابتلا به وبا ثبت شده است. شمار تلفات این بیماری مهلک ۱۹۰۰ نفر برآورد می‌شود.

طبق گزارش دویچه وله، گیرت کاپلر، مدیر بخش خاورمیانه یونیسف، اوایل جون سال جاری ابراز نگرانی کرده بود که موارد ابتلای به وبا بتواند، در صورت نرسیدن کمک‌های لازم، هر ۱۴ روز تا دو برابر افزایش یابد و حتی از مرزهای یمن گذشته، به تمام کشورهای همسایه‌ این کشور جنگ‌زده نیز سرایت کند.

علاوه بر این حدود دو میلیون کودک از سوءتغذیه رنج می‌برند و ۶۰ درصد جمعیت یمن نمی‌دانند چگونه باید وعده‌ بعدی غذای خود را تأمین کنند.

دردناک‌تر این است که نظام درمانی در معرض فروپاشی کامل است. به گزارش نمایندگان سازمان ملل، زیرساخت‌های اصلی کشور، از جمله تأسیسات طبی، صحی و آب‌رسانی، یا به‌شدت صدمه دیده و یا کاملا نابود شده‌اند. در متن این وضعیت آشفته حدود ۱۶ هزار داوطلب مشغول خدمت‌رسانی‌اند. اما بیش از ۳۰ هزار پرسنل طبی دست‌کم ۱۰ ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند. با وجود این، بسیاری از آنان در محل کار خود حاضر می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала