خوگیانی: داعش را نظامیان بلند رتبه پاکستانی تربیت میکنند

© AP Photo / Anjum Naveed)خوگیانی: داعش را نظامیان بلند رتبه پاکستانی تربیت میکنند
خوگیانی: داعش را نظامیان بلند رتبه پاکستانی تربیت میکنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داعش از پاکستان و یا هم مناطق سرحدی اکمال شده و به ننگرهار فرستاده میشوند.

وزارت دفاع افغانستان میگوید که یکی از دلایل عمده‌ی که گروه تروریستی داعش در افغانستان موفق نشد تا برای خود جای پایی باز کند، مخالفت شدید شهروندان این کشور با اعمال وحشیانه و فجیع این گروه بود. به گفته سخنگوی وزارت دفاع، داعش در افغانستان نتوانست برای خودش بسترسازی کند و هم‌اکنون نیز در مناطقی که جنگجویان این گروه حضور دارند، به‌دست خود باشندگان همان مناطق سرکوب و نابود می‌شوند. دولت وزیری گفت: «تبلیغاتی که برای داعش می‌شود و کسان دیگری را که می‌ترسانند، این تبلیغات دشمنان ما و شماست.

پشت پرده حضور داعش در افغانستان؛ حامی واقعی پاکستان است - اسپوتنیک افغانستان
پشت پرده حضور داعش در افغانستان؛ حامی واقعی پاکستان است
 بنا داعش به کمک مردم افغانستان کامل شکست خورد. مثلا در ولسوالی شینوار مردم بلند شدند و در پهلوی نیروهای امنیتی ایستادند و داعش را تباه کردند. در ولسوالی خوگیانی هم مردم فیصله کرده که هرکسی که داعشی را ببیند و او را نکشد، خانه‌‌اش آتش زده می‌شود. در هرجایی که داعش سربلند کرد مردم علیه شان ایستاد شدند. بنا داعش در افغانستان بستر ندارد و قصه داعش مفت است و هرکسی که برایش تبلیغات می‌کند، اضافه‌گویی است»

در همین حال عطاءالله خوگیانی سخنگوی والی ولایت ننگرهار به آژانس خبری اسپوتنیک افغانستان گفت که در مناطق سرحدی ننگرهار بیش از صدها داعش حظور دارند. داعش از پاکستان و یا هم مناطق سرحدی اکمال شده و به ننگرهار فرستاده میشوند.
او می گوید که شواهد وجود دارند که داعش های افغان از ولایت ننگرهار در مناطق سرحدی توسط نظامیان بلند رتبه پاکستانی تربیه شده و دوباره به افغانستان فرستاده می شوند.
در مورد اینکه گروه داعش طالبان قبلی هستند، عطاءالله خوگیانی گفت که این خبر واقیعت ندارد.

یک شهروند امریکایی به اتهام حمایت از داعش به 30 سال حبس محکوم شد - اسپوتنیک افغانستان
یک شهروند امریکایی به اتهام حمایت از داعش به 30 سال حبس محکوم شد

این سخنگوی والی می گوید که تعداد اندکی از طالبان به دلابل مختلف با داعش پیوسته اند، در غیر آن هر دو گروه بین هم با استفاده از نام اسلام در چندین ولسوالی ننگرهار درگیر جنگ هستند.

دولت وزیری  می‌گوید که فرماندهان داعش در مناطق مختلف به قتل رسیدند. او تاکید کرد که با قتل این افراد، تعداد جنگجویان این گروه کاهش چشم‌گیری یافته و از جمع هزاران تن، تنها حدود پنج‌صد تا شش‌صد نفری در کل افغانستان باقی مانده‌اند که آنان نیز در کوه‌ها متواری هستند. به گفته آقای وزیری، فعالیت‌های داعش در افغانستان هم‌اکنون «دزد» صفت شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала