اردوغان آلمان را به جاسوسی متهم کرد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган и Федеральный канцлер Германии Ангела Меркель на открытии саммита G20 в Анталье
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган и Федеральный канцлер Германии Ангела Меркель на открытии саммита G20 в Анталье - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ، آلمان را به جاسوسی و حمایت از کودتاچیان متهم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، بعد از دستگیری "پیتر اشتویدتنر"، یک فعال حقوق بشر آلمانی در ترکیه و واکنش شدید برلین به این اقدام انقره "رجب طیب اردوغان" بار دیگر شدیدا به آلمان انتقاد وارد کرده و این کشور را متهم به جاسوسی کرد.
اردوغان خطاب به دولت آلمان تاکید کرد ،" تو به رئیس جمهور و وزرای ترکیه اجازه نمی دهی در کشورت صحبت کنند. اما جاسوس های تو به اینجا می آیند و در هتل های ما جست و خیز می کنند و کشور من را از هم جدا می کنند".
اردوغان روز گذشته در سخنانی تاکید کرد که یک بحران دیپلماسی ایجاد شده زمانی که انسان ها در ترکیه به دلیل فعالیت های جاسوسی که هرج و مرج در جامعه را هدف قرار داده بود دستگیر شدند.
اردوغان همچنین گفت: یا می توانید یک شراکت و دوستی تحت شرایط عادلانه و برابر که در آن به قوانین و استقلال ما احترام گذشته می شود را بپذیرید و یا پاسخ هر بی احترامی را دریافت خواهید کرد.
وی با اشاره به تصمیم دولت آلمان در واکنش به دستگیری یک فعال حقوق بشر آلمانی که می خواهد روابط اقتصادی با ترکیه را مورد بازنگری قرار دهد گفت: اگر شما فکر می کنید که می توانید ترکیه را با تهدید از طریق موانع تجاری بترسانید باید شما همچنین به هزینه های بالاتری که خود باید بابت آن پرداخت کنید تن در دهید.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала