مجلس نمایندگان امریکا لایحه تحریم های جدید علیه روسیه را تصویب کرد

© AP Photo / Susan Walshمجلس نمایندگان امریکا لایحه تحریم های جدید علیه روسیه را تصویب کرد
مجلس نمایندگان امریکا لایحه تحریم های جدید علیه روسیه را تصویب کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمايندگان آمريکا با اکثريث آرا، لایحه جدید تحریم های عليه روسيه، ايران و کوریای شمالي را به تصويب رساند.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس نمايندگان آمريکا با اکثريث آرا بسته تحريم هاي جدید عليه روسيه، ايران و کوریای شمالي را به تصويب رساند. نمایندگان مجلس امریکا در نشست روز سه شنبه با اکثریت آرا از اعمال تحریم های جدید علیه روسیه، ایران و کوریای شمالی حمایت کرده و آن را به تصویب رساندند. برخی نمایندگان سخنانی را در مورد و لزوم تایید این لایحه جدید تحریمات علیه این سه کشور بیان داشتند.
اد رویس نماینده جمهوریخواه ایالت کالیفرنیا و رئیس کمیته روابط خارجی، و الیوت انگل نماینده نیویورک از حزب دموکرات و از اعضای ارشد کانگرس و کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، که هر دو در تنظیم و ارسال این لایحه به صحن مجلس نقش اساسی داشتند، در ابتدای نشست نقطه نظرات خود را مطرح کردند. اد رویس با بیان این که روسیه منافع حیاتی ایالات متحده را به خطر می‌اندازد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری آن کشور را «مامور پیشین ک گ ب (دستگاه اطلاعاتی اتحاد جماهیر شوروی سابق)» خواند و گفت دولت او علاوه بر تجاوز به اوکراین و حمایت از بشار اسد در جنگ سوریه، تلاش کرد در انتخابات آمریکا دخالت کند.این عضو ارشد کنگره آمریکا در مورد ایران نیز به همراهی تهران با مسکو در جنگ داخلی سوریه، تجهیز و آموزش حزب اﻟله لبنان، فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران در منطقه و حمایت از تروریسم اشاره کرد و گفت برنامه‌ موشکی بالیستیک ایران تهدیدی علیه امنیت منطقه و منافع ایالات متحده و همپیمانان آن است.
آقای رویس در ادامه درباره کوریای شمالی گفت، آزمایش‌های هسته‌ای و راکتی پیونگ یانگ علاوه بر آن که تهدیدی علیه منافع ایالات متحده و همپیمانان آن است، صلح و امنیت جهانی را به خطر می‌اندازد و تمرکز عمده تحریم‌های در نظر گرفته شده در این لایحه بر منابع مالی برنامه‌های موشکی و هسته‌ای آن کشور است.
الیوت انگل نیز گفت تصویب این لایحه برای منافع ملی ایالات متحده حیاتی است و پس از انتقاد از فعالیت‌های ایران و کوریای شمالی، به سیاست‌های مسکو — از جمله تلاش برای تضعیف دموکراسی آمریکایی، دخالت در امور اوکراین، حمایت از رژیم بشار اسد در سوریه و تخلفات سایبری — اشاره کرد و خواستار تصویب لایحه شد.
نمایندگان مجلس امریکا، علاوه بر انتقاد از سیاست‌های ایران، روسیه و کوریا شمالی و «غیر قابل قبول» خواندن آنها، از چین نیز بابت عدم استفاده از اهرم‌های سیاسی و اقتصادی خود برای تحت فشار گذاشتن پیونگ یانگ به منظور توقف برنامه هسته‌ای و راکتی آن کشور انتقاد کردند.
در پایان این اظهارات، آقایان رویس و انگل بار دیگر سخنانی را در لزوم حمایت همه نمایندگان از لایحه پیشنهادی بیان کردند و الیوت انگل تاکید کرد که تصویب لایحه جدید تحریم ها «پاسخ متحد» همه ما، از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، به سیاست های روسیه، ایران و کوریای شمالی است.
نمایندگان آمریکا با 419 رای موافق و تنها 3 رای مخالف، طرح تحریم‌های ایران، روسیه وکوریای شمالی را تصویب نمود.
این طرح بیش از دو سوم آرای موافق مجلس نمایندگان آمریکا را به همراه داشته است. 3 نماینده مخالف، از حزب جمهوری‌خواه به مخالفت با این لایحه پرداختند.
طبق گزارش دفتر مطبوعاتی قصر سفید، دونالد ترامپ به احتمال زیاد از این طرح حمایت خواهد نمود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала