کشورهای تحریم کننده قطر لیست تروریستان را افزایش دادند

© REUTERS / Fadi Al-Assaadکشورهای تحریم کننده قطر لیست تروریستان را افزایش دادند
کشورهای تحریم کننده قطر لیست تروریستان را افزایش دادند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و قطر لیست تروریستان را افزایش دادند و در آن 9 مقام و سازمانی که احتمالات با حکومت قطر در ارتباط بوده اند، افزوده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری سعودی، کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و قطر لیست تروریستان را افزایش دادند و در آن 9 مقام و سازمانی که احتمالات با حکومت قطر در ارتباط بوده اند، افزوده اند.
این لیست سیاه شامل 59 نفر و 12 نهاد می باشد، که 4 کشور مربع عربی آنها را به حمایت از گروههای تروریستی متهم می سازند، توسط امارات در آغاز این بحران به نشر رسید. لیست متذکره شامل سه سازمان در یمن، 6 سازمان در لیبیا، 3 تبعه قطر، 3 تبعه یمن و 2 تبعه لیبیایی می باشند.
با توجه به تاکید این کشورهای عربی، این افراد و سازماها به حمایت از شبکه تروریستی القاعده و شعبات آن در سوریه و نیز گروه تروریستی "جبهه النصر (که هر دو گروه ممنوع الورود به روسیه هستند) متهم هستند. به تاریخ 5 جون چهار کشور عربی قطع روابط دیپلوماتیک خود را با قطر اعلام نمودند، که متهم به حمایت از تروریزم و مدالخه به امور داخلی امارات بوده، از سوی این کشورها در زمینه های اقتصادی و ترانسپورت تحریم گردیده است
. بعد از گذشت یک ماه در ملاقات وزرای خارجه کشورهای عربی در قاهره، 6 اصل مورد تایید طرفها قرار گرفت، که عمده ترین آنها قطع حمایت از تروریزم در عرصه های مختلف می باشد. به تاریخ 11 جولای وزیر خارجه ایالات متحده در دوحه تفاهمنامه ای را در مورد مقابله با تامین مالیه تروریزم امضا نمود. اما کشورهای عربی به امضای این سند قانع نشدند و خواستار تامین ضمایت اجرای تعهداتش شدند.
به تاریخ 20 جولای امیر قطر فرمانی را در مورد اصلاح قانون در رابطه به مبارزه با تروریزم، که امارات متحده عربی آن را گامی مثبت خوانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала