ترامپ خواستار خروج سربازان خود از افغانستان است

© REUTERS / Carlo Allegri/File PhotoU.S. Republican presidential nominee Donald Trump appears at a campaign roundtable event in Manchester, New Hampshire, U.S., October 28, 2016
U.S. Republican presidential nominee Donald Trump appears at a campaign roundtable event in Manchester, New Hampshire, U.S., October 28, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا، طرح مشاور امنیت ملی خود در مورد جنگ در افغانستان را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک ، با وجود خواسته های مقامات پنتاگون ، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا خواستار دوام جنگ در افغانستان نیست و هیچ دلیلی برای حضور بیشتر از 9000 سرباز آمریکایی در افغانستان را نمیبیند.
ترامپ با طرح مک ماستر مشاور امنیت ملی ، برای افزایش نیرو ها در افغانستان موافق نیست ونسخه نهایی طرح مبارزه با جناح های مخالف در افغانستان را تکذیب نمود.
اختلاف با مک مستر در جلسه اخیر شورای امنیت ملی آمریکا اتفاق افتاد، رئیس جمهور آمریکا با مقاومت شدید مشاور خود مواجه شد. اما او نتوانست ترامپ را منصرف سازد، چرا که او معتقد است که استفاده از زور در افغانستان نتیجه معکوس را دارا است.
ترامپ معتقد است که پنتاگون در افغانستان از تمام تلاش ها استفاده نموده و به غیر از زور ،دیگر دلیل برای باقی ماندن و ادامه جنگ در این کشور را ندارد. اطرافیان ترامپ نیز اعتراف مینمایند که در جنگ افغانستان قادر به پیروزی نمیباشند. آنها میتوانند تنها قدرت فعلی در افغانستان را حفظ نموده و از گرفتن قدرت بدست طالبان جلوگیری نمایند.
وزیر دفاع ایالات متحده نیز از مک مستر حمایت نموده و آنها تصمیم دارند چهار هزار سرباز اضافی تازه نفس را به افغانستان ارسال نمایند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала