حمله هوائی امریکا بر غیر نظامیان افغاستان

© Photo / U.S. Air Force/ Bobbi Zapkaطائرة بدون طيار
طائرة بدون طيار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بار دیگر اشتبأ هوائی امریکا باعث قتل مردم بیگناه ولایت ننگرهار افغانستان شد

مقامات افغان از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن هشت نفر در حمله هوایی نیروهای امریکایی به ولسوالی «هسکه مینه» ولایت ننگرهار خبر داده بودند.

اسپوتنیک به نقل از خبر گزاری دانشجو، به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار در شرق افغانستان اعلام کرد در حمله هوایی نیروهای امریکایی به منطقه «ده‌بالا» در ولسوالی هسکه مینه ولایت ننگرهار یک غیرنظامی زخمی و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

سازولی شینواری ولسوال هسکه مینه گفت: مراسم ترحیم یکی از بزرگان قومی در این ولسوالی هدف هواپیمائی بدون سر نشین امریکایی قرار گرفت.

وی افزود: این حمله در حالی صورت گرفته که تعداد بسیاری از مردم در این محل برای حضور در مراسم فاتحه جمع شده بودند.

دامین هوروات یکی از سخنگویان ماموریت حمایت قاطع نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان کشته شدن غیرنظامیان در این حمله را رد کرده است.

وی اظهار داشت هیچ نوع علایم از وجود غیرنظامیان در محل حمله وجود ندارد.

از سوی دیگر برخی از منابع محلی از کشته شدن ده‌ها غیرنظامی در این حمله خبر داده‌اند.

مقامات ریاست صحیه ننگرهار اعلام کردند که حداقل 8 غیرنظامی شامل تعدادی از زنان و کودکان به شفاخانه مرکزی در شهر جلال‌آباد منتقل شده‌اند.

گروه طالبان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله هوایی هواپیمای بدون سرنشین امریکا در این ولسوالی دستکم 40 غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

مقامات امنیتی افغان و امریکایی در حالی مدعی کشته شدن تروریست‌های داعشی در این حمله شده‌اند که شاهدین عینی به «رادیوآزادی» گفتند، کشته شدگان این حمله همه غیرنظامیانی بودند که در مراسم ترحیم شرکت کرده بودند.

بر اساس گزارشات سالانه در افغانستان در پی تشدید حملات هوایی نیروهای امریکایی و ناتو تلفات غیرنظامیان در افغانستان افزایش یافته است. در هفته گذشته ده‌ها غیرنظامی افغان در شمال، شرق و جنوب این کشور کشته و زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала