عبدالرحمان خالد فرزند هبت‌الله رهبر سابق طالبان خود را منفجر کرد

© REUTERSTaliban new leader Mullah Haibatullah Akhundzada is seen in an undated photograph, posted on a Taliban twitter feed on May 25, 2016, and identified separately by several Taliban officials, who declined be named
Taliban new leader Mullah Haibatullah Akhundzada is seen in an undated photograph, posted on a Taliban twitter feed on May 25, 2016, and identified separately by several Taliban officials, who declined be named - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان حمله‌ی انتحاری یکی از فرزندان هبت‌الله، رهبر گروه طالبان در حمله‌ی انتحاری که پنجشنبه‌ی گذشته در ولسوالی گرشک هلمند انجام شده بود را تایید کرده اند.

به گزارش اسپوتنیم به نقل از شبکه 1، قاری یوسف احمدی، یکی از سخنگویان طالبان گفته است که عبدالرحمان خالد، فرزند هبت‌الله خود را در ولسوالی گرشک هلمند منفجر کرده است.
ذبیح‌الله مجاهد، یکی دیگر از سخنگویان این گروه به بی‌بی‌سی گفته است که خالد برای سه سال آموزش‌های لازم را برای انجام حمله‌ی انتحاری دیده و منتظر نوبت بود.
مجاهد افزوده است که عبدالرحمان خالد بیشتر از ۲۰ سال سن داشت.
مسوولان نظامی در هلمند دیروز "جمعه، ۳۰ سرطان" گفتند که طالبان با انجام چندین حمله‌ی انتحاری توانستند که اداره‌ی چندین پوسته‌ی امنیتی را در منطقه‌های ده آدم خان و پار چاوه‌ی ولسوالی گرشک به دست بگیرند.
اما نیروهای امنیتی دیشب در نتیجه‌ی یک ماموریت تهاجمی و با پشتیبانی هوایی توانستند شماری از این منطقه‌ها را از دست طالبان پس بگیرند.
هبت‌الله بیش از یکسال پیش، پس از کشته شدن اختر منصور، در حمله هواپیماهای نیروهای امریکایی در کویته‌ی پاکستان، کشته شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала