چطور میتوان هویت پناهندگی آلمان را بدست آورد؟

© REUTERS / Michaela Rehleسفر از افغانستان تا اروپا
سفر از افغانستان تا اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفر از افغانستان تا اروپا:

قسمت اول

به همه معلوم است که بدست آوردن هویت پناهندگی در اکثر کشور های ابرقدرات جهان، حتی برای کسانی هم مشکل است که واقعاً حق بجانب اند و باید پناهنده قبول شوند. مشکل این است که اکثر پناهندگان غرض جستجو محل زئیست با امن مسیر بسیار ساده را انتخاب میکنند که یکی از مسیرهای بسیار مشهور، سفر به اروپا میباشد. به همبن علت پناهندگان میخواهند بدانند که آیا می توانند در سال 2017 در آلمان به صفت مهاجر قبول شوند.

کی ها می توانند به بدست آوردن هویت مهاجر حساب کند؟

نخست باید گفته شود، تشدید بحران مهاجرت در سال جاری، باعث جریان بزرگ از مهاجرین سوریه شد و حالا بدست آوردن هویت پناهنده در آلمان مشکل گردیده است.

پناهندگی در آلمان به اساس دستورالعمل خاص تنظیم میگردد و در آن اولیت برای مهاجرین داده شده است که در کشور های شان فعالیت های محاروبوی جریان دارد.

هویت پناهنده همچنان به کسانی هم داده می شود که در داخل آلمان قرار دارند و بنا بر عوامل مختلف نمی توانند به وطن شان برگردند. باید تاکید کرد که دوسیه هر عارض پناهجو به شکل انفرادی بررسی میگردد. بنابر این حتی مشکلات و وضع مشابه هم نمی تواند ضامن تصمیم یکسان ارگانهای باصلاحیت آلمان باشد.

ارائه درخواستی

درخواستی بدست آوردن هویت پناهندگی آلمان را میتوان در سرحد آلمان و یا در نزدیک ترین اداره پولیس، نمایندگی اداره فدرالی یا به دیپارتمنت در امور پناهندگان در داخل کشور آلمان ارائه نمود.

امکان ارائه درخواستی پناهندگی در سفارت آلمان وجود ندارد. باید توجه کرد، شما وقتی میتوانید درخواست پناهندگی بدهید که از طریق طیاره داخل آلمان شده باشید. زیر به اساس کنواسیون دوبلین، اگر شما پیاده داخل کشور آلمان شده باشید و در سرحد به نیرو های امنیتی نیت خود را ابراز نماید که میخواهید در آلمان پناهنده شوید، در آنصورت درخواست شما رد میگردد. چرا که میتواند در کشور همسایه آلمان که قرار دارید، پناه ببرید و سرحد آلمان را عبور نکنید. ناگفته باید گذاشت که همه همسایه های آلمان —کشور ها باامن می باشند. برای این که شما تحت تاثیر برنامه پناهندگان آلمان قرار بگیرد، شما باید به شکل شفاهی  به نیروهای امنیتی فوق الذکر اطلاع بدهید که می خواهید پناهنده شوید. زیرا نمی توانید دوباره به وطن خود برگردید، و باید عوامل مختلف علت عدم برگشت به وطن را بنویسد که چرا دست به چنین اقدام زده اید و در آینده به اثبات برسانید.

در قدم نخست برای شما وکیل مدافع میدهند. بعداٌ فرم خاص را خانه پری نموده و به اداره خاص فدرالی آنرا راجستر و تائید کنید. اگر شما در داخل کشور آلمان قرار داشته باشد، در آنصورت تمام جریان تهیه اسناد در محل صورت میگرد که متشکل از اقدامات ذیل میباشد: کارمند ارگان از شما اسناد میخواهد; اطلاعات شخصی و جزئیات پاسپورت شما را می نویسد و اثر انگشت تان میگرد.

حتی اگر نتوانید هویت خود را ثابت کنید، بطور مثال پاسپورت تان مفقود شده است، به هر صورت مؤظف اند که درخواستی شما را بپذیرند.

ادامه دارد…

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала