بی برقی ساکنان پایتخت را کلافه کرده است

© Sputnik / Yuriy Lashovبی برقی ساکنان پایتخت را کلافه کرده است
بی برقی ساکنان پایتخت را کلافه کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو روز قبل شرکت برشنا اعلام کرد که لین ۱۵۰ میگاوات برق تاجیکستان در نتیجه درگیری‌های دولت با طالبان مسلح در کندز قطع شده و تا هنوز به کارمندان این شرکت اجازه ترمیم آن داده نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، لین برق وارداتی تاجیکستان که از خم و پیچ کوه‌های دشوارگذر به کابل می‌رسد؛ در نتیجه درگیری های نیروهای نظامی و طالبان مسلح در کندز قطع گردیده و ساکنان پایتخت کشور را با مشکل گسترده مواجه ساخته است.
برق وارداتی کابل تقریبا از سال گذشته به نذرت قطع می شد، اما مشکل بی برقی در چند روز دامنگیر ساکنان پایتخت کابل گردیده است.
قابل ذکر است، که لین 150 میگاوات برق تاجیکستان به افغانستان در نتیجه درگیری مسلحانه در کندز از روز شنبه قطع کرده است.
وحیدالله توحیدی، سخنگوی شرکت برشنا می‌گوید، درگیری در منطقه ادامه دارد و اجازه ترمیم این لین به کارمندان این شرکت داده نشده است.
طبق گزارش تلویزیون 1 افغانستان ، در حال حاضر بسیاری از مناطق کابل بی برقی را تجربه می‌کند، در فصل بهار؛ فصلی که همه ساله باشنده‌گان کابل از برق دوامدار بهره مند بودند.
نگرانی‌های پایتخت نشینان نیز از افزایش پرچوی‌های برق افزایش یافته است. برخی باشنده‌های کابل می‌گویند: شرکت برشنا باید در این مورد چاره اندیشی کند و نباید قطع لین را برای افزایش پرچوی‌ها بهانه کنند.
اکثرن جنگ‌های بغلان و کندز لین‌های وارداتی کشورهای آسیای میانه را قطع می‌کند و شب‌ها کابل را تاریک می‌کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала