صاحب‌ نظرمـرادی در پشت میـله‌های زنـدان

© East News / Muhammed Muheisenصاحب‌ نظرمـرادی در پشت میـله‌های زنـدان
صاحب‌ نظرمـرادی در پشت میـله‌های زنـدان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبر بازداشت دکتر صاحب ‌نظر مرادی، از نویسنده‌گان و تاریخ‌نگاران برجستۀ کشور در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی سر و صداهایی زیادی را ایجاد کرد .

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ماندگار، نزدیکان آقای مرادی می‌گویند که نهادهای امنیتی آقای مرادی را بدون هیچ پرسش و دلیلی بازداشت کرده اند.
به گفتۀ آنان، آقای مرادی در پرونده‌یی بازداشت شده است که به دوازده سال پیش بر می‌گردد و هم‌چنان آقای مرادی در آن صلاحیت اجرایی نداشته است.
یکی از نزدیکان آقای مرادی به روزنامۀ ماندگار می‌گوید: آقای مرادی در پروندۀ قراردادِ تیل شرکت «داوی اویل» و شرکت «هوایی آریانا» که دوازده سال پیش در وزارت ترانسپورت اتفاق افتاده بود، بازداشت شده است.
او هم‌چنان می‌گوید که آقای مرادی بر اساس هدایت وزیر ترانسپورت وقت در مراسم عقد این پیمان با شرکت غفار داوی اشتراک کرده بود که این هیأت مکلف بودند تا قیمتِ تیل را بر بنیاد نرخ بازار آن زمان تثبیت و تعیین کنند. 

به گفتۀ منبع، آقای مرادی و هیأت همراهش قیمت را تعیین کردند که در آن، شرکت داوی اویل برنده شد و گزارش به مقام وزارت سپرده شد تا در مورد تصمیمِ نهایی را بگیرد.
منبع تأکید دارد که از یک‌سو بیش از دوازده سال از عمر این پرونده می‌گذرد و از سوی دیگر، بازداشت شده‌گان کسانی هستند که یا تقاعد کرده‌اند و یا هم سن شان از شصت سال کمتر نیست.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала