لیموزین جدید پوتین و موترهای رهبران دیگر روسیه و شوروی + عکس

© Sputnik / Sergey Pyatakovلیموزین جدید پوتین و موترهای رهبران دیگر روسیه و شوروی + عکس
لیموزین جدید پوتین و موترهای رهبران دیگر روسیه و شوروی + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیش از این اسپوتنیک در باره خصوصیات لیموزین جدید ولادیمیر پوتین به نام «کورتیژ» گزارش داده بود.

یادآوری می کنیم که رهبران پیشین اتحاد جماهیر شوروی و روسیه پیش از پوتین سوار بر کدام موترها می شدند.

استالین
یوسف استالین بسیار علاقه به موتر امریکایی بزرگ و مجلل به نام «پاکارد»(Packard) داشت. رهبر اتحاد جماهیر شوروی بسیار دوست داشت که این موتر را برای سفرهای تابستانی خود استفاده کند.

در سال 1936 چهار نخستین خودرو سواری جدید ساخت روسیه به نام "ZIS-101" تولید شدند. و نخستین خودرو را به استالین هدیه کردند. رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی واکنش خوبی در برابر این موتر از خود نشان نداد به دلیل این که «پاکارد» بزرگ و هم به روز بود.

پس از چندی موتور این خودرو به درستی کار نمی کرد و رهبر روسیه این موتر را به سویتلانا دخترش داد و پس از آن خودش سوار بر موتر "ZIS-101" می شد.

در سال 1984 Alfa Romeo یک موتر فوق مدرن 6S2500 خود را به مناسبت زادروز استالین به او هدیه کرد، اما گنج میلان نتوانست از "ZIS-101" خوبتر بدر بیاید.

خروشچف

با به قدرت رسیدن نیکیت خروشچف تمام وسایل نقلیه زره ناپدید شدند. خروشچف با مردم بیشتر همکاری و گفتگو را آغاز کرد.

پس از کنگره سرنوشت ساز 20 شرکت "ZIS-101" تبدیل به فابریکه به نام لیخاچیوف شد و خروشچف سوار بر موتر جدید ZIL-111 می شد.

در پاییز سال 1959 خروشچف یک موتر «کادیلاک فلیتوود 75» سرخ رنگ با چوکی های بخملی و تهویه هوا از ایالات متحده امریکا آورد.

برژنف
لئونید برژنف تنها رهبر ملی قرن 20 بود که موتر را دوست داشت و درک می کرد و به آن ارزش قایل می شد.

رهبر حزب کمونیست ایتالیا در سال 1968 یک موتر مازراتی کواتروپورته را که دارای 4 دروازه و با ظرفیت موتور V8 و 290 اسب بخار و سرعت بالای 230 کیلومتر در ساعت بود، به مسکو آورد.

در همین زمان برژنف صاحب یک موتر «مرسدس —280» قهوه ای رنگ که از شهر اشتوتگارت در سال 1968 وارد شده بود، شد.

گورباچف و یلتسین
میخائیل گورباچف و بوریس یلتسین سوار بر موتر ZIL-41052 تولید سال 1988 می شدند. در اتحاد جماهیر شوروی 22 موتر ZIL-41052 تولید شد که در حال حاضر 10 عدد از این نوع خودروها موجود می باشد. حداکثر سرعت این خودروها 190 کیلومتر در ساعت است. این خودور 100 کیلومتر در 13 ثانیه سرعت می گیرد و وزن آن 5.5 تن است.

یلتسین با زره پوش «600» سفر می کرد. این نخستین مرسدس بود که تا سال 1995 تولید شده بود و شرکت کنسرن این را درست نکرد بلکه این را شرکت تیونینگوی درست کرد. برای یلتسین در شرکت «مرسدس بنز» یک خودرو که از نگاه شکل دراز و زره بود و در آن از تخنیک های همان روز استفاده شده بود، فرمایشی ساخته شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала