فرانسه بزرگترین کشور اروپایی معتاد به سگرت است

© Flickr / Neil Moraleeفرانسه بزرگترین کشور اروپایی معتاد به سگرت است
فرانسه بزرگترین کشور اروپایی معتاد به سگرت است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این مطلب را وزیر صحت عامه و همبستگی انز بینز و نخست وزیر فرانسه ادوارد فلیپ تائید کرده است.

دولت در پاریس قصد دارد به تدریج افزایش قیمت یک قطی سگرت را تا ده یورو بالا ببرد. فعلآ یک قطی سگرت به هفت یورو فروخته می شود. البته این عمل دولت را نه تنها افراد سگرت کش ناراحت میسازند بلکه صاحبان مغازه ها و دخانیات رانیز ناراحت کردند. با این حال، این مرحله چرخش از دیر زمان به اینطرف در مبارزه با مصرف دخانیات است. در حال حاضر، کاملا غیر ممکن است که بر ضرر سگرت کشیدن چشم پوشی شود. با این حال دولت همان شور و شوق در مبارزه با سگرت کشیدن را از خود نشان نمی دهد. وزیر صحت عامه قبلی ماریسول تورن راجع به این موضوع به طور مداوم بیانیه بسیار عالی ایراد میکرد. با این حال، در آغاز سال 2014 رئیس جمهور ان وخت فرانسوا اولاند وعده سپردند که یک برنامه اقدام ملی مقابله با مصرف سگرت را آغاز کردند. متاسفانه این برنامه و این واقعیت را ثابت ساخت که فروش سگرت از سال 2013 کاهش نیافت.

ایتالیایی ها و برتانوی ها کم سگرت میکشند

در فرانسه بیشترین تعداد معتادین جوانان اند. نتیجه نهایی در سال 2016 نشان می دهد که یک سوم از جمعیت فرانسه هنوز هم وجود دارد که معتاد به سگرت اند. و در مقابل وضعیت در آلمان، بلجیم، اسپانیا و هلند، بهبود یافته است. در حال حاضر در آنجا تنها یک چهارم از جمعیت سگرتی اند. در انگلستان و ایتالیا، حتی کمتر از یک پنجم جمعیت معتاد اند. در فرانسه در مبارزه با مصرف دخانیات هرگز تفاوتی به وجود نیامده است. اگر چه اولین شواهد اپیدمیولوژیک از عوارض جانبی دخانیات در سال 1950 مشاهده شده است. این سیمون وئل (Simone Veil)، بود که در سال 1976 قانون اول در مبارزه با سگرت کشیدن در فرانسه منتشر کرده بود. اما 40 سال بعد، هنوز هم بسیاری مردم از اثرات مصرف دخانیات میمیرند. تنها در فرانسه در یک سال 78 هزار تن جان خود را از دست میدهند. دلیل اصلی بیماری ریوی سرطانی میباشد همچنین سگرت کشیدن یکی از عوامل خطر جدی برای بیماری های قلبی عروقی (رگها) است ا ین بدان معنی است که مبارزه با مصرف دخانیات در حال حاضر برای صحت عامه مردم بسیار مهم است. سیاست ضد دخانیات مارسل تورین Marcel Turan در سال های اخیر، تقریبا هیچ اثری بر مصرف دخانیات بجا نگذاشت. علل این ناکارآمدی شناخته شده است. در حالی که وزیر صحت عامه سابقه در نوامبر سال گذشته با حمایت از رسانه ها برای عملی کردن پروژه خود از فشارهای زیاد استفاده بعمل آورد. این پروژه تحت نام "ماه من بدون دخانیات" مسمی شد.

مصارف مراقبت های صحت و سلامتی اضافی بیش از درآمد مالیاتی میباشد:
وزیر که به علت «وتو» از طرف همکارانش از کار سبک دوش شد. وزیر مالیه، که با توجه به کاهش در فروش سگرت، ترس از سقوط در آمدهای مالیاتی داشت، در سطح دولت محاسبه نادرست وغلط را ارئه کرده است.
به دلیل اینکه هزینه های اجتماعی از تداوی به علت بیماری های مربوط به سگرت کشیدن بیش از درآمد مالیاتی است. از فروش سگرت بیش از ده میلیارد یورو بدست می آید. در استرالیا، که در این عرصه در میان کشورهای فعال ترین به حساب می آید، تنها 15 درصد از جمعیت معتاد اند. در این کشور بطور مداوم در قیمت سگرت افزایش به عمل میاید. امروز یک قطی سگرت حدود 26 دالر استرالیایی به فروش میرسد. یعنی 17 یورو و در سالهای آینده قیمت آن باید رشد کند. در فرانسه، اثر افزایش قیمت دخانیات مشهود است.

در سال 2003 در اولین اعلام ژاک شیراک، برنامه ضد سرطان: فقط به دلیل افزایش در قیمت یک قطی چهار تا پنج یورو (افزایش قیمت 25٪)، اضافه شد، که در نتیجه فروش سگرت به شدت کاهش یافت — 21٪! این کاملا استدلال واضح برای داکتران است. فلیپ ادوارد میگوید اگر افزایش گام به گام در قیمت هر قطی در اسرع وخت تا ده یورو عملی گردد، در نتیجه دولت می تواند به سلامت فرانسه واقعا خدمات بزرگ انجام دهد. برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب این افزایش باید حتی و قابل توجه باشد: بین سال های 2006 و 2011 افزایش سالانه که محدود چند سنت بود هیچ تاثیری در فروشات نداشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала